16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

Appeltje-H

Appeltje-H (Hide) laat alle vensters uit het programma op de voorgrond verdwijnen. Wat ik me nu afvraag is waar ze naartoe zijn en of je ze niet op een andere manier weer kan oproepen dan door op het programma-ikoon te klikken.

Bijdrager
    Renzsz

[option] + [tab]

Bijdrager
    Geedee

Idd. Tnx.

Bijdrager
    Horloge

sorry,

kan eerste toets niet vinden

groet

Bijdrager
    Petje

alt

Bijdrager
    Horloge

ja dacht ik ook , maar werkt bij mij dus niet

Bijdrager
    Renzsz
    ”Renzsz”

[option] + [tab]

Sorry, ik bedoelde dus eigenlijk:

[command] + [tab]

:x

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Geedee”

Wat ik me nu afvraag is waar ze naartoe zijn

Nergens — ze worden gewoon niet op het beeld getekend. Het is niet als bij Exposé dat ze tot net buiten het beeld schuiven of zo:)

”Geedee”

en of je ze niet op een andere manier weer kan oproepen dan door op het programma-ikoon te klikken.

Klik op het programmamenu en kies Toon alles.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Neem mij niet kwalijk, maar :apple: H verbergt dus niet zomaar alleen de vensters, maar het totale programma!
    Dus om dat weer zichtbaar te maken kun je niet (meer) op het programma menu klikken, maar alleen op het icon in het dock.
    (of natuurlijk -tab)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Verberg het programma waar je nu mee bezig bent eens. Klik dan eens in de menubalk op de naam van het programma dat daarna automatisch actief wordt …

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Jakko

Verberg het programma waar je nu mee bezig bent eens. Klik dan eens in de menubalk op de naam van het programma dat daarna automatisch actief wordt …

Dat werkt dus niet.
    Als je d.m.v. :apple: H het programma verbergt, verdwijnt ook de menubalk van dat programma.
    Dus daar valt niets meer te klikken. Je kunt hooguit in een willekeurig programmamenu klikken op “laat alles zien”.
    Maar dat is niet altijd de bedoeling he?
    Dus blijft over: het dock of :apple: tab.

Bijdrager
    Geedee

@hendrik: Ik heb ook alle tips eens uitgeprobeerd en het blijkt dat je idd gelijk hebt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”hendrik

[Je kunt hooguit in een willekeurig programmamenu klikken op “laat alles zien”.

Als je m’n eerste antwoord goed leest, zul je zien dat dat precies wél is wat ik bedoel … Ik heb het nooit gehad over alleen één bepaald programma weer naar voren halen — alleen dat je een verborgen programma weer tevoorschijn krijgt door Toon alles te kiezen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Jakko
    ”hendrik

[Je kunt hooguit in een willekeurig programmamenu klikken op “laat alles zien”.

Als je m’n eerste antwoord goed leest, zul je zien dat dat precies wél is wat ik bedoel … Ik heb het nooit gehad over alleen één bepaald programma weer naar voren halen — alleen dat je een verborgen programma weer tevoorschijn krijgt door Toon alles te kiezen.

En wat ik dus bedoelde was, dat de TS dat niet bedoelde.

Jij misschien, maar dat was de oorspronkelijke vraag niet v/d TS
    Stel je hebt 6 programma’s open, en na verloop van tijd heb je er 4 onzichtbaar gemaakt.
    Nu wil je er één weer zichtbaar maken. Wat is dan handiger:
    1) In het dock klikken op het icon c.q. Apple-tab gebruiken of:
    2) Doen wat jij voorstelt, zodat ineens je desktop vol staat met 6 programma’s en hun vensters? (terwijl je er maar één terug wilde zien)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”hendrik

En wat ik dus bedoelde was, dat de TS dat niet bedoelde.
    Jij misschien, maar dat was de oorspronkelijke vraag niet v/d TS

De vraag was hoe je vensters van een verborgen programma weer terug op je scherm krijgt — en ik gaf een manier om dat te doen die nog niet genoemd was …

En ja, ik weet ook wel dat als je tussen de regels doorleest, de vraag waarschijnlijk bedóéld was als hoe je dat ene specifieke programma weer terugkrijgt. Maar ik heb de onhebbelijke neiging vaak antwoord te geven op de vraag die ook echt gesteld werd, en niet op de vraag die iemand dénkt te stellen …:P

”hendrik

Stel je hebt 6 programma’s open, en na verloop van tijd heb je er 4 onzichtbaar gemaakt.
    Nu wil je er één weer zichtbaar maken. Wat is dan handiger:

Ik heb het niet over handiger, beter, wat dan ook — ik geef nog een manier om dit te doen. Het is aan iedereen zelf om te besluiten welke manier hij of zij zelf het handigst vindt. Meer kennis = beter …

Bijdrager
    Geedee

Dank voor alle reacties. Het lukt me ondertussen hoor. Enne … ik had het over de vensters van het programma op de voorgrond. Misschien was dat wat ongelukkig uitgedrukt, maar met ‘op de voorgrond’ bedoelde ik dus dat ene programma waarin je op dat moment aan het werken bent.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.