12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Siri

Appeltje CMD

Hey allemaal.

Zoals de meeste van jullie wel weten, is dat er vroegâh (toen Macs nog wit waren) een appeltje op de CMD toets stond.
    In het kader van ‘alles is op internet te koop’ ben ik dus op zoek naar de appel toetsjes voor mijn aluminium toetsenbord, en voor mijn witte MacBook (niet-unibody). Ik weet dat de oudere modellen MacBooks wel een appeltje hadden, maar ik meen dat die niet passen op het toetsenbord van de nieuwe.
    Is er een bedrijf of een Chinees die deze toetsjes maakt, zodat we nog steeds retro kunnen zijn?

Groeten, Koen

Bijdrager
    MacKevin11

‘alles is op internet te koop’

Alles is op internet te vinden?

Bijdrager
    jesper211232

kleine stickertjes bestaan wel.

Bijdrager
    Shmoo
    jesper211232 op 03 april 2013

kleine stickertjes bestaan wel.

:-? stickertjes.

Dit embleem kunnen ze ook met een sticker oplossen maar op deze manier kost het 1800,- extra.

Volgens mij moet het niet zo heel moeilijk zijn om te vinden want een snelle-/simpele zoekopdracht geeft aan dat er oorbellen , ringen en weet ik veel wat nog meer van junk wordt gemaakt van die toetsen.

Bijdrager
    Jack1
    Bijdrager
    Ostinato

De grote vraag is natuurlijk: waarom wil je dat?

Bijdrager
    Ree

@Ostinato
    Tja, waarom niet?

Ik wil ook een appeltje toets. Wij zeggen ook altijd nog appeltje-s ipv command-s.

ik wil ook gewoon “Airport” in plaats van “Wi-Fi”

Waarom? Tja, omdat dat ECHT apple was. Command en Wi-Fi is om dezelfde reden gemaakt als waarom we tegenwoordig “Kado” en “Buro” mogen schrijven in plaats van “Cadeau” en “Bureau”; Omdat dat begrijpbaarder is voor hen die moeite hebben te begrijpen.

In het kader van “vroegâh”; als je dan Kado schreef, kreeg je een lel op je vingers en werd je geleerd dat het een woord uit de franse taal was en dat het dus Cadeau moet zijn. Nu wordt het toegestaan. Waarom? Ik vind het jammer, maar dat noemen ze “taal evolutie”

Een toets met een Appeltje??? moet ik doar noe mee? Command is “universeler”. Airport? Wa’s dah? Wi-Fi is ingeburgerd. Vroeger zou men gezegd hebben; Windows heeft Control, Alt en Windows, Mac heeft Control Alt en Apple. Leer er mee leven. Apple noemt dat nou eenmaal Airport. Het is 100% Wi-Fi met een mooie naam. Nu conformeren we aan de meute en staat er Wi-Fi.

Tja… veranderingen…. Wat moet je er mee:P

Ik stel voor dat we een stichting oprichten voor de verandering van de “windows toets” naar “command toets”. Dat maakt het makkelijker om te begrijpen.

Moderator
    Raymon Mens

Mooi voorbeeld van ‘omdat het kan’ dit:-D

Bijdrager
    Ostinato

Wij zeggen ook altijd nog appeltje-s ipv command-s.

Waarom? Tja, omdat dat ECHT apple was. Command en Wi-Fi is om dezelfde reden gemaakt als waarom we tegenwoordig “Kado” en “Buro” mogen schrijven in plaats van “Cadeau” en “Bureau”; Omdat dat begrijpbaarder is voor hen die moeite hebben te begrijpen.

Wordt wel moeilijk communiceren dan met moderne Apple-gebruikers die geen appeltje hebben. Overigens zijn kado en buro weliswaar ingeburgerd, maar toch fout. Ze komen tenminste niet voor in de woordenlijst van de Taalunie (www.woordenlijst.org).

Ik zeg: ga met je tijd mee, dan maak je het jezelf een stuk makkelijker.

Maar als je een appeltje op je toetsen wil, ga je gang. Oh en vervang dan ook meteen dat zwarte logo door de regenboog-appel. En als je dan toch bezig bent, doe die aluminium kast met dat enorme beeldscherm weg en neem een Plusje. Dan ben je pas ECHT Apple.

Bijdrager
    Koning Frank
    Ostinato op 04 april 2013

De grote vraag is natuurlijk: waarom wil je dat?

waarschijnlijk flipt ‘ie hem ook als z’n toetsenbord 2mm schuin staat

Bijdrager
    Siri
    Ree op 04 april 2013

@Ostinato
    Tja, waarom niet?

Ik wil ook een appeltje toets. Wij zeggen ook altijd nog appeltje-s ipv command-s.

ik wil ook gewoon “Airport” in plaats van “Wi-Fi”

In het kader van “vroegâh”; als je dan Kado schreef, kreeg je een lel op je vingers en werd je geleerd dat het een woord uit de franse taal was en dat het dus Cadeau moet zijn. Nu wordt het toegestaan. Waarom? Ik vind het jammer, maar dat noemen ze “taal evolutie”

Een toets met een Appeltje??? moet ik doar noe mee? Command is “universeler”. Airport? Wa’s dah? Wi-Fi is ingeburgerd. Vroeger zou men gezegd hebben; Windows heeft Control, Alt en Windows, Mac heeft Control Alt en Apple. Leer er mee leven. Apple noemt dat nou eenmaal Airport. Het is 100% Wi-Fi met een mooie naam. Nu conformeren we aan de meute en staat er Wi-Fi.

Tja… veranderingen…. Wat moet je er mee:P

Ik stel voor dat we een stichting oprichten voor de verandering van de “windows toets” naar “command toets”. Dat maakt het makkelijker om te begrijpen.

Precies, daarom. Appeltje is appeltje. Niet command. Net als iCal, Systeemprofiel en iChat.

Bijdrager
    piddy4888

Ik heb er zelf nog een erop zitten inderdaad. Ik kan ook zo aan een aantal toetsen komen, dat is geen enkel probleem. Die komen dan van oude witte MacBook-toetsenborden, ik weet inderdaad niet waar die wel en niet op passen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.