3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    verwijderd-profiel

App-wide kleurenschema iOS 7

Goedemorgen,

Ik ben bezig met het bouwen van een iOS 7 App. Deze wil ik een bepaald thema geven, zoals twitter bijvoorbeeld in het blauw is. Ook wil ik bij het settings-menu van de app dat de gebruiker diverse thema’s kan kiezen (of zelfs zelf 1tje maken).

Op internet kan ik niet echt iets vinden waar wordt uitgelegd hoe dit moet. Wel heb ik een aantal stukjes code gevonden hoe je dit voor de hele app in kunt stellen. Bijvoorbeeld in AppDelegate.m kan je de tint voor alle NavigationBars neerzetten, maar voor bepaalde andere UI-elementen werkt dit weer niet.

Wat is de standaard manier om dit te doen? Is er een variabele waar je de tintkleuren voor diverse UI-elementen van de app aan kunt passen? En welke is dit?
    Het is natuurlijk niet handig om voor alle scenes dit handmatig te doen.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    koen

Maak een subclass of category voor je UIButton, UIView, etc, waar je de kleur kunt instellen.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Thanks. Categories gebruik ik nu, op een iets andere manier dan jij bedoelt.

Ik heb UIColor+AppColors bijv, daarin maak ik methods zoals + (UIColor *)navigationBarColor; etc.

Alle navigation bars die deze method callen krijgen dus dezelfde kleur.

Ik bouw later wel wat in dat hij de juiste kleur geeft voor de door de gebruiker gekozen thema. Oid.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.