7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Skillerboy

app store updates met ander appleID

Hallo,

Ik heb pas een tweedehands macbook pro 13” gekocht (late 2012).
    Alleen kan ik iPhoto en iMovie niet updaten via de app store, omdat de vorige eigenaar deze programma’s heeft geinstalleerd.
    Moet ik deze programma’s nu weghalen en via mijn eigen appleID installeren?
    En zijn er nog andere dingen die ik moet veranderen zodat het op mijn appleID staat in plaats van de appleID van de vorige eigenaar?

Ik hoop dat iemand mij hierbij wat tips kan geven.
    Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten,
    Dennis

Bijdrager
    Maurits

Ja je moet ze met je eigen Apple ID erop zetten anders kun je ze inderdaad niet updaten.

Bijdrager
    Maurits

Ga naar systeemvoorkeuren en dan naar iCloud en log in met jouw account.

Bijdrager
    Skillerboy

Bedankt voor de tip!
    Ik heb inmiddels ingelogd met mijn eigen AppleID, maar voor een update moet ik nogsteeds inloggen met account waarmee de programma’s zijn gekocht. Moet ik deze programma’s verwijderen? En hoe?
    Of kan ik ze op een andere manier overzetten naar mijn Apple ID?

Bijdrager
    TheBigZ

Als je een tweedehands Mac koopt kun je het beste OS X “schoon” installeren. Dan ben je van alle meuk van de vorige eigenaar af.

Bijdrager
    Maurits
    TheBigZ op 20 juni 2013

Als je een tweedehands Mac koopt kun je het beste OS X “schoon” installeren. Dan ben je van alle meuk van de vorige eigenaar af.

Ja dat lijkt me ook. Of, als je dat hebt, je time machine backup erop zetten.

Maar anders kun je het beste de programma’s eraf halen en erop nieuw opzetten. Maar let op! Als jij deze programma’s dan wilt gaan downloaden, kunnen ze geld kosten. Houd daar rekening mee. Wat heb je liever, een versie die je niet kan up-daten of dat je het moet kopen.

Bijdrager
    Skillerboy

Bedankt voor de tips!
    Ik ga morgen OS X schoon erop zetten en dan kan ik hopelijk met een schone lei beginnen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.