3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    digilb

App Store toont Office updates, maar ik heb geen recht om ze te installeren

Sinds een paar weken zie ik in de App Store op mijn MacBook Pro (Catalina) updates staan voor Excel, PowerPoint en Word. Als ik deze probeer te updaten, dan krijg ik de melding dat ze niet kunnen worden bijgewerkt met mijn Apple ID omdat het is gekocht met een andere Apple ID.

Dat kan goed kloppen, want ik Office 365 via mijn werk geïnstalleerd. Dus niet via de App Store. Office 365 is ook helemaal up-to-date (via Microsoft AutoUpdate).

Mijn vraag is hoe ik deze 3 app-updates weg krijg uit mijn App Store overzicht.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door digilb.
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ga in de Finder naar de map waar het programma instaat (korte weg: klik met rechts/twee vingers op het Dock-icoon en kies Opties → Toon in Finder). Klik dan met rechts/twee vingers op het programma-icoon en kies „Toon pakketinhoud”. Je krijgt dan een bijna leeg venster waar een map Contents instaat: kijk in die map of er een map _MASReceipt in te vinden is. Zo ja, sleep die dan naar de prullenmand.

De Mac App Store probeert namelijk alle programma’s automatisch te updaten, die zo’n _MASReceipt-map hebben. Als die niet gevonden wordt, zal de App Store ook geen updates ervoor weergeven.

Mocht je denken dat je in de toekomst wél weer automatische updates wilt hebben, verander dan de naam van de map in plaats van hem te verwijderen. Iets als _MASReceipt uitgeschakeld zou moeten werken, lijkt me. Zo niet, zip hem dan en verwijder de map alsnog (maar laat natuurlijk het zipbestand staan).

Bijdrager
    digilb

Top, dankjewel!
    Ik heb de _MASReceipt folders hernoemd naar “_MASReceipt OLD” en that did the job:-)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.