7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    McJohn

App Store OSX updates

Hallo,

Ik las op de onemorething site dat Apple een paar dagen geleden een garnizoen aan updates heeft uitgegeven.
    Doch als ik via de App Store check op updates dan geeft die aan dat er geen updates beschikbaar zijn.

Als ik even kijk in mijn “systeemvoorkeuren” naar het “Software update” scherm zie ik dat de laatste check
    in de App Store heeft plaatsgevonden op “11 april 2013”, als ik klik op “zoek nu”, dan ga ik naar de App Store
    en merk ik dat er “geen updates beschikbaar” zijn.

Iemand enig idee? Ik heb OSX “Mountain Lion” 10.8.3
    Voorheen nooit issues gehad.

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je al gekeken welke Safari-versie je nu hebt?
    Als dat 6.0.4 (7536.29.13) is ben je helemaal bij.

Bijdrager
    McJohn

Ik heb Safari 6.0.3

Ook las ik dat er een update was voor Aperture, maar die heb ik ook niet binnen.

De datum blijft op “11 april 2013” staan in mijn systeemvoorkeuren trouwens.

Bijdrager
    TheBigZ

Aperture 3.4.4 kun je zelf downloaden: http://support.apple.com/kb/DL1649

Bijdrager
    McJohn

Het is nu toch gelukt. Ik werk namelijk als “gewone gebruiker” op mijn Mac, en heb een “beheerder” die ik enkel maar aanspreek als ik software installeer. Ooit eens gelezen dat dit een best veilige manier is en ben hier sindsdien trouw aan.

Ik heb daarom even geswitched naar mijn “beheerdersaccount” en toen kon ik opeens wel installen.
    Bij wijze van test dan eens omgeschakeld naar mijn “gebruikersaccount” en toen werkte het wel.

Vreemd want meestal vraagt OSX mij op mijn beheerdersgegevens in te tikken zodat ik updates kan installeren.

@ TheBigZ: Mogelijks een tikfoutje van je want mijn laatste versie van Safari is nu : Versie 6.0.4 (8536.29.13)

Bijdrager
    TheBigZ
    McJohn op 18 april 2013

@ TheBigZ: Mogelijks een tikfoutje van je want mijn laatste versie van Safari is nu : Versie 6.0.4 (8536.29.13)

Ik draai hier Lion, misschien dat het eerste getal daarom anders is (7xxx = Lion, 8xxx = Mountain Lion)?

Bijdrager
    McJohn

Dat klinkt erg logisch inderdaad! Dat zal de reden zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.