8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Portnull

[Opgelost] App Store op Snow Leopard start geen downloads

Ik wil mijn Mac Mini van Snow Leopard (10.6.8) in één keer updaten naar Mavericks, wat volgens Apple zelf zou moeten kunnen. Maar de downloads vanuit de App Store doen niets. Ik klik op Downloaden, vervolgens zie ik links bovenin een spinner in beeld, en daarna verandert de downloadknop weer terug van donkergrijs in lichtgrijs alsof ik niets gedaan heb. Vreemd genoeg zie ik na een herstart wel een transparant Mavericks-icoon staan in de dock met “OSX Mavericks – Onderbroken” als ik erop ga staan. Ik kan kiezen voor “Annuleer download” of “Hervat”, maar geen van beide doen iets.

Dit is niet beperkt tot Mavericks. Welke app ik in mijn “Aankopen”-lijst ook aanklik om te installeren, geen van allen doen iets. Dus zelfs via bijvoorbeeld Lion naar Mavericks gaan kan ook niet.

Is er iets raars aan de hand met de App Store van 10.6.8?

Bijdrager
    Nautdeapplefan

Ik ben op dit moment ook bezig met het downloaden van Mavericks op Snow Leopard, en ik denk dat het aan je Mac ligt. Hier gaat de download prima.

Bijdrager
    essiw

Ga eens naar de app store en klik dan bovenaan op Store en dan op “Zoek naar onvoltooide downloads” misschien dat het werkt.

Bijdrager
    Haike

Ik hoef niks te downloaden en de App Store is normaal bereikbaar op het moment van dit schrijven. Ik zou schijfhulpprogramma starten en de schijfbevoegdheden van je opstartschijf eens laten herstellen, als daar iets niet goed staat, wil dat nog wel eens een verstoring geven. Wil dat niet helpen zou ik 10.6.8 opnieuw installeren en het daarna nog een keer proberen…

Bijdrager
    Portnull

Na het installeren van de Update Combo van Snow Leopard werkte het gelukkig wel, maar ik kreeg nog altijd geen duidelijkheid dat er iets op de achtergrond aan het downloaden was. Maargoed, we zijn er! Dan voor de suggesties!

Bijdrager
    Haike

Ahum.. dus 10.6.8 stond er niet op? Dan werkt het inderdaad niet… maar goed, eind goed, al goed…

Bijdrager
    Portnull

Jawel, 10.6.8 had ik al, ook vóór de update. Maar die update heeft dus vreemd genoeg toch wat uitgehaald.

Bijdrager
    Haike

OK,.. maar omdat je schreef over een update en niet over een herinstalatie dacht ik dat even. Maar mooi dat het gelukt is.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.