3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    UP87

App Store op oude iMac reageert helemaal niet meer

Ik ben sinds kort een oude iMac (mid 2009) weer een beetje in gebruik aan het nemen. Beestje stond al een tijdje stil en draait nog Snow Leopard 10.6.8.

Twee weken geleden heb ik eens gecontroleerd of de App Store nog werkte door een spelletje te downloaden: Hij werkte nog.

Dit weekend wilde ik Snow Leopard inruilen voor El Capitan, maar helaas: De App Store opent wel, maar de overzichten zijn helemaal zonder afbeeldingen. Zoeken werkt nog wel en ik kan dus ook naar El Capitan navigeren, dat item ziet er normaal uit, maar ik kan op de downloadknop klikken zoveel als ik wil: Het werkt niet. Zie ook screenshots op http://imgur.com/a/a2LFf.

Heb al heel wat geprobeerd om het te verhelpen: Vanzelfsprekend opnieuw opstarten en inloggen met een andere Apple ID. Daarna heb ik het NVRAM gewist en de bestanden ~/Library/Preferences/com.apple.appstore.plist en ~/Library/Preferences/com.apple.storeagent.plist verwijderd. Allemaal zonder succes.

Tot slot heb ik gewoon maar de hele App Store verwijderd (in 10.6 kon dat nog) en hem met behulp van een comboupdate van 10.6.6 en Pacifist opnieuw geïnstalleerd om vervolgens de hele update naar 10.6.8 opnieuw te installeren. Ik heb zelfs internet van de buren ‘geleend’ om uit te sluiten dat het aan mijn isp lag.

De genoemde stappen heb ik ook nog eens achter elkaar uitgevoerd, maar helaas allemaal zonder resultaat. Althans, de App Store bleef hetzelfde ‘werken’ als hierboven. U begrijpt wellicht dat ik inmiddels bijna gek word. Ik hoop dat iemand hier dan ook de gouden tip voor mij heeft.

Bijdrager
    Gadget

Snow leopard een keer volledig opnieuw installeren, zonder databehoud ?

Bijdrager
    UP87

Dank voor je reactie, Gadget.

Ik hoop dat er toch nog een andere mogelijkheid is.

Ik heb hier natuurlijk al over nagedacht, maar het probleem is dat een volledig nieuwe installatie bij Snow Leopard alleen kan met de DVD. Dat terwijl de Superdrive in deze iMac defect is en ik ook nog eens twijfel of die DVD twee verhuizingen heeft overleefd ;-).

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.