18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Chorro

App Store op iPad heeft Mexicaanse griep?

Hallo,

Ik merk dat de laatste tijd de App Store op m’n iPad nogal vreemd doet.

Dit is als ik een categorie kies (je ziet dan ‘1-12 van 12721’ staan, maar ik kan niet met die pijltjes scrollen, dus waar die overige 12709 apps zijn weet ik niet).

Als ik dan bijvoorbeeld in die balk bovenin de prijs wijzig naar Gratis, dan gebeurt er niets. Maar ik kan voor de rest die knoppen niet meer gebruiken (reageren niet meer), echter is de App store niet vast gelopen (de andere dingen kan ik gewoon nog wel doen).

App store opnieuw opstarten heeft niets uitgehaald, ook niet als ik hem sluit uit de multitaskbar. Hebben meer mensen hier last van?

Bijdrager
    Maverick9898

Heb je ook al een hard-reboot gedaan van je iPad?

Bijdrager
    Chorro

Je bedoelt herstellen in iTunes? Nee, maar wilde eerst weten of meer mensen hier last van hebben voordat ik zoiets zou doen

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, Maverick bedoelt dat je de iPad geforceerd moet rebooten. Home en de slaapknop tegelijk indrukken totdat het Apple logo weer verschijnt.

Bijdrager
    Chorro

Net gedaan, maar lost niets op.

Bijdrager
    Koetjesreep

En ik weet niet of het relevant is, maar als je nu eens flight-modus uit zet.

Bijdrager
    Chorro

Hij is via WiFi verbonden met m’n netwerk, anders zouden deze problemen in theorie ook op een iPod Touch moeten zijn lijkt mij. Zal het zo even proberen.

Hij staat in flightmode omdat ik een duoSIM gebruik en dus niet m’n iPhone en iPad tegelijk kan aansluiten op het 3G netwerk.

EDIT: Nee, ook als hij is verbonden met het 3G netwerk blijft dit probleem.

iTunes download nu het iOS waarna hij m’n iPad gaat herstellen. Ik ben benieuwd of dat helpt, overigens werkt de App store in iTunes en op m’n iPhone zonder ook maar 1 probleem.

Bijdrager
    Chorro

En ook een herstel via iTunes mocht niet baten. Wat is dat toch?

Bijdrager
    BG

als herstel ook niet werkt, dan is er iets heel vreemds aan de hand.. ik zou er even mee langs een APR..

Bijdrager
    Chorro

Ja, denk dat ik dat eerdaags ook maar eens ga doen. Ik vind het wel vreemd, lijkt mij niet dat er hardwarematig iets verkeerds zit (hij doet het immers perfect voor de rest) en softwarematig zou je zelf op moeten kunnen lossen.

Trouwens ook een vreemd detail: Dit gebeurd alleen als ik een categorie kies en dan kies voor ‘Alle’ in plaats van ‘Aanbevolen’. Voor de rest werkt de app store prima.

Bijdrager
    Maverick9898

Ja raar verhaal inderdaad. En op je iPhone werkt alles prima qua App Store?

Bijdrager
    Chorro

Ja, het is alleen op m’n iPad. Op m’n Mac (zowel de iTunes App store als de Mac App Store) en op m’n iPhone werkt het prima.

Bijdrager
    Chorro

Okee, nu word ik gek. Als ik onderin niet op ‘Categorieen’ druk, maar op ‘Uitgelicht’ en vervolgens bovenin op ‘Alle’ dan doet hij het wel normaal. Als ik dan de prijs naar Gratis wijzig dan reageert hij perfect… Het is dus alleen als ik iets uit de categorieen wil kiezen. Help!

Bijdrager
    Almerian

Gisteren heb ik een nieuwe Ipad gekocht en precies hetzelfde gedrag viel me gisteravond ook op.
    Is er iemand die er met een Ipad geen last van heeft?

Bijdrager
    Chorro

2 vrienden van mij hebben ook een iPad (1tje heeft een only WiFi 32GB, de ander een 3G met 32GB. Ik heb een 3G met 64GB) en beiden hebben er geen last van. Dus het is niet bij iedereen.

Wel hartelijk bedankt om te melden dat er in ieder geval nog iemand is met exact hetzelfde probleem! Stelt me iets gerust.

Overigens is die van mij een maand oud, dus ook nog nieuw te noemen.

Bijdrager
    iDaan98

Mijn nieuwe iPad die ik vrijdag heb gekocht (iOS 4.2.1) heeft precies hetzelfde probleem!

Bijdrager
    Chorro

Inmiddels kan ik niet meer kiezen voor ‘Alle’ bovenin een categorie, dat is vervangen door ‘Releasedatum’ en als ik daarop druk dan krijg ik die hele balk ook niet meer waar ik voor bijv. ‘gratis’ kan kiezen. Wel kan ik weer scrollen door de apps. Het wordt steeds vager!

Bijdrager
    Chorro

Een bezoekje bij een APR leverde op dat het feit dat ‘Alle’ is vervangen door ‘Releasedatum’ normaal is, de iPads die ze daar hadden hebben dat ook sinds korte tijd. Dat is dus een update.

Toen ik de vraag stelde hoe ik dan in de categorie Games kan kiezen voor race, arcade o.i.d. vond de medewerker ook een erg goede vraag en we zijn er niet uitgekomen.

Oftewel: Apple heeft de Appstore een update gegeven, maar je kunt op dit moment helemaal niets meer filteren. Geen soort game, geen prijs. Niets.

Apple, kom ff met nog een update waarbij dat wel mogelijk wordt!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.