7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

App (store of webdownload) om video's aan te passen in grootte of extentie.

Wie kan me helpen om video’s kleiner te maken dan bronbestand of aan te passen van pakweg mp4 naar mov.

Dank !

Bijdrager
    Hansi2124

Handbrake? QuickTime?

Bijdrager
    Shmoo

Handbrake.fr of zoiets?

Maar als het een eenmalig dingetje is kan met QuickTime of wel eens iets.

Bijdrager
    nnsa

In VLC kan het ook (gratis).

Moderator
    Night

Voordeel van Handbrake boven VLC vind ik wel de duidelijke(re) GUI.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Handbrake een duidelijke GUI? Kom je van CP/M?:)

Als het puur om omzetten naar MP4 gaat, gebruik ik meestal MP4tools, vooral omdat gebruik ervan veel duidelijker is dan Handbrake (want die laatste heeft veel meer instellingen). Uiteindelijk gebruiken (bijna?) al deze programma’s achter de schermen FFmpeg, dus als je echt álle mogelijkheden wilt kun je dat installeren en alles met de hand vanuit de terminal regelen:)

Bijdrager
    Macgb

De Finder heeft standaard voorzieningen om films te her-coderen. Rechter-muisklik op een filmbestand, kies voorzieningen uit het rol-downmenu en daar de optie codeer …. hierna krijg je opties om de film in verschillende afmetingen en codecs te converteren. Het worden standaard .mov bestanden.

Wil je ook annoteren en b.v een andere extensie (mp4) gebruiken dan zul je een voorziening via automator aan moeten maken, die wordt dan standaard beschikbaar in de Finder of in een film-app naar keus mits die app scripting ondersteunt.. Ik werk op deze manier om snel films voor mijn websites te annoteren en comprimeren.  Eénmalig wat uitzoekwerk en daarna super handig en overal beschikbaar.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.