10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MFranssen33

Apps van Mac App Store opnieuw downloaden?

Hallo!

Ik heb net het nieuwe App Store geïnstalleerd op mijn Macbook.
    Nu vraag ik mij af omdat ik volgende week een gloednieuwe iMac krijg hoe het zit met het aankopen van software en het aantal licenties.

Als ik nu bijvoorbeeld Angry Birds koop en volgende week App Store open op mijn nieuwe iMac kan ik het dan ook op die computer downloaden zonder weer te moeten betalen?

Alvast bedankt!

Gr

Bijdrager
    Yaris

Ja

Bijdrager
    Yaris

Ja

Je kunt apps installeren op alle Macs die je gebruikt, en daarom is het mogelijk om ze opnieuw te downloaden. Als je dus een nieuwe Mac koopt, kun je daar snel de apps opzetten die je al in je bezit hebt.

Zie http://www.apple.com/nl/mac/app-store/

Bijdrager
    MFranssen33

Bedankt voor de snelle reactie!

Bijdrager
    Yaris

Welkom op het forum trouwens en nog een fijne dag in Wenen. :smile:

Bijdrager
    PuddingNL

Alleen jammer dat als je al eerder software gekocht hebt, neem nu Things, dat je deze niet via de app store kan downloaden omdat je dan weer 40 euro moet neerleggen. Of zie ik dit nu verkeerd?

Misschien dat de developers een promocode kunnen geven in ruil voor je legitieme serial of aankoopbewijs?

Bijdrager
    iep

Hij zou de applicatie moeten herkennen als zijnde geïnstalleerd maar dit werkt voor geen meter. Bij de ene werkt het weer wel, bij de andere niet en dan wisselt het ook nog eens van user tot user. Dit is volgens mij op dit moment de grootste bug in de Mac App Store.

Bijdrager
    yellow
    Yaris op 07 januari 2011

Je kunt apps installeren op alle Macs die je gebruikt, en daarom is het mogelijk om ze opnieuw te downloaden. Als je dus een nieuwe Mac koopt, kun je daar snel de apps opzetten die je al in je bezit hebt.

Dit betekent dat men geen back-up hoeft te maken van de aangeschafte apps?!
    Bij aangeschafte iTunes-nummers is dit namelijk toch anders? Na download ‘moet’ je zelf de nummers back-uppen. Als je schijf crasht en je hebt geen back-up, dan ben je je nummers kwijt. Je kan ze niet opnieuw downloaden (of vergis ik mij?).

Bijdrager
    Yaris

Dat is correct. Waarom apps wel opnieuw te downloaden zijn en muziek niet weet ik ook niet.

Bijdrager
    Yaris

Dat is correct. Waarom apps wel opnieuw te downloaden zijn en muziek niet weet ik ook niet.

Een backup maken van je apps kan echter geen kwaad want het kan altijd zijn dat een app die je graag/veel gebruikt uit de Store verdwijnt. Dan kun je hem niet meer opnieuw downloaden mocht je hem kwijt raken op je Mac.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.