6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    e.abrahamse

App store en Software update niet bereikbaar

Als ik een van de bovenstaande programma’s draai, krijg ik een dialoog-venster waarin ik gewezen wordt op een netwerkprobleem dat er niet is. Alle programma’s met internet-toegeng doen het feilloos. Ook is de firewall juist ingesteld. Wie heeft suggesties??

Bijdrager
    SunKeeper

Welke OS X-versie heb je op die Mac staan?

Lion (10.7) of een andere (eerdere) versie?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik ben nu aan het downloaden vanaf de Mac App Store, dus het is wel bereikbaar.

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk is de server soms overbelast door de Final Cut update…

Bijdrager
    LighScan

Ook is de firewall juist ingesteld.

Geen Little Snitch op de achtergrond draaien? :yum:

Bijdrager
    e.abrahamse

Bedankt voor jullie reacties tot zo ver.

Ik draai 10.7 Lion. Ik probeer regelmatig te checken of er nieuwe software beschikbaar is. Ook heb ik al een aantal Mac App store aankopen gedaan. Tot enige tijd geleden (?) werkte het perfect. Ik heb inderdaad Little Snitch draaien, maar beide programma’s hebben volledige acces. Ik heb dit probleem alleen bij deze twee programma’s.

Aldus het dialoog-venster:
    „Er kan niet naar updates worden gezocht vanwege een netwerkprobleem. Software-update kan geen verbinding maken met updateserver. Zorg dat u verbonden bent met het internet en probeer het opnieuw.”

Heb Little Snitch uitgeschakeld en het werkt weer. Welke rules zouden het „afstoppen” van Software Update en AppStore veroorzaakt kunnen hebben. Is er een slimme manier om er achter te komen wat er mis gaat?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.