9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MacUserT

App Store en Mail werken niet meer onder Maverick

Hallo allemaal,

Begin deze week heb ik mijn Macbook Pro Retina geupgrade met Maverick en dat werkt prima. Vandaag heb ik mijn iMac 2010 geupgrade met Maverick en heb problemen met mijn Mail en de App Store. Beide applicaties reageren niet op muisklikken. Gek genoeg werken toetsencombinaties wel bij de app store.

Mijn iMac heeft een i7 2,93 Ghz processor en 8 GB geheugen. Daar kan het toch niet aan liggen. Heeft iemand ervaringen hiermee?

Groetjes en bedankt,
    Paul

Bijdrager
    Jack Dee

Hallo,

Bij ons werkt de inkomende mail niet meer , alles gecontroleerd , maar krijg niet aan de gang ??

Groet
    Jack

Bijdrager
    williamh

@JD
    Had hetzelfde voor na update Maverick, heb in Mail – Voorkeuren – Accounts – bestaande account verwijderd en een nieuwe aangemaakt.
    Indien je een Telenet account hebt, bij GEBRUIKERSNAAM je @mail adres invullen i.p.v. code die je van Telenet ontvangen hebt b.v. Z123456.
    Nadien werkte Mail terug zowel In als Out.

Bijdrager
    Winkie56

@williamh

Ook deze truuk werkt niet bij mij. Voorkeuren kan ik selecteren maar de accountinstellingen kan ik niet wijzigen, omdat elke muisklik wordt genegeerd.
    Soms kan ik een email met een rechter muisklik verwijderen of openen. Ook de muis instellingen doen dus raar…

Safari doet het goed onder Mavericks, tenminste op mijn MacPro, maar Appstore bijvoorbeeld weer niet. Updates reageren ook niet op aanklikken.

Het is prima dat je een gratis OSX verstrekt Apple, maar dan moet je wel direct een werkend product de wereld inschieten en niet halfgare rotzooi, waarbij veel eigen programma’s van Apple zelfs de brui eraan geven…jammer, wat een gemiste kans..Apple support krijgt het echt heel druk met deze onzin…

Bijdrager
    williamh

Jammer, enkel met Mail had ik probleem dat vlug opgelost was.
    Voor de rest geen problemen ondervonden.
    Systeemvoorkeuren – Muis, instellingen eens nazien?

Bijdrager
    MacUserT

Het gekke is dat als de updates gemeld worden, ik ze gewoon kan installeren. De App Store zelf reageert niet op reacties. Mail hangt ook nog steeds, zelfs nadat ik de accounts weg heb gehaald. Ik denk dat ik maar eens een nieuwe install moet doen en dan zien wat het oplevert.

Bijdrager
    Jack Dee

weer aan de praat .
    Account niet verwijderd want dan alle mails kwijt , mijn vrouw was al niet blij , want bij installeren van Maverick was een bijgemaakte map “bewaren”met mails die ze dus wilde BEWAREN , was deze map met inhoud verdwenen.
    We werkte nog met tiscali.nl ( tegenwoordig telfort ) dus nu “nieuw” account aangemaakt met @telfort.nl en alles wekt ????

Jack

Bijdrager
    williamh

Na nieuwe account aangemaakt te hebben (Telenet) waren alle postbussen en mails zoals voorheen.
    In nieuwe account was enkel ‘Gebruikersnaam’ gewijzigd.

Oude mails kun je terug halen van een back-up via Time Machine.

Bijdrager
    MacUserT

Ik heb Apple support opgebeld. Die lieten ,e een nieuwe gebruiker aanmaken en weg waren de problemen. Ik heb alles overgezet naar de nieuwe gebruiker en kon gewoon weer verder. Kennelijk zat er iets fout in mijn profielinstellingen. Nu werkt mijn iMac weer zonder problemen. Ik kan het iedereen met problemen met Maverick aanraden. Nieuwe gebruiker (beheerder) aanmaken en kijken of de problemen verholpen zijn.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.