10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

App.store.-Dark Mysteries-The soulkeeper : Gratis of niet

Ik zag vandaag in de app.store een grote aankondiging bovenaan staan : great free game Dark Mysteries – The soulkeeper.
    In de kolom met meer informatie ernaast ook duidelijk de vermelding : gratis.
    Ik heb het spel geïnstalleerd en als ik in het openingscherm op “nu ontgrendelen” klik , dan krijg ik onmiddellijk een schermje met de vraag of ik wil aankopen en 4,49 euro wil betalen.
    Nu is het mij niet om 4,49 euro te doen , maar als men iets gratis aanbiedt dan is het voor mij ook gratis. Anders moet men er duidelijk bijzetten dat er moet betaald worden. Het spel éérlijk spelen.
    Heeft er nog iemand ervaring met zo’n “gratis” apps. in de App.store ?

Moderator
    Mac Daddy

Was dat niet een voorstel voor een In-App purchase? Je ziet steeds vaker gratis games, maar als je het allemaal wat makkelijker en sneller wilt uitspelen, dan moet je wat betalen voor punten o.i.d.

Bijdrager
    mowat

@Mac Daddy
    Geen idee van , ik ken weinig van games en de terminologie. Maar als dat zo is zou men er ergens toch naar moeten verwijzen voor je het installeert. Ik heb nergens de woorden in-App. purchase of iets dergelijks gelezen bij de uitleg of bij het starten van het spel of bij het verschijnen van het betalingsvenstertje.
    Misschien zie je hier iets meer :

Eigenaardig , de plaatjes verschijnen blijkbaar niet hier.

Bijdrager
    Ethiron

Kon je het betalingsvenstertje niet wegdrukken en vervolgens het spel spelen?

Dergelijke knopjes / kruisjes worden vaak misleidend verborgen in de lay-out van het schermpje / banner waardoor je niet in een keer ziet hoe je het weg klikt.

Bijdrager
    mowat

@TomvdK
    Als de in de app.store gaat , zie bovenaan “uitgelicht” , en dan staat het in de grote bovenbalk met de melding “great free games” en daaronder bij nieuw op de tweede lijn onder de naam Dark Mysteries. Het lijkt me , als ik het zo wat verder leest dat je het spel wel deels kan spelen maar niet achter het einde komt als je eerst niet betaald. Je kan wel op annuleren klikken om het venstertje weg te krijgen.
    Ik heb geprobeerd een jpg te plaatsen via IMG , maar die verschijnt niet. Nog eens proberen hieronder.

Deze IMG dus nog eens geplaatst maar er verschijnt geen plaatje:

en als ik dus de lijn IMG enz. kopieer en in dit bericht plak , dan verschijnt ook dat plakwerk niet.

Ik heb de plaatjes een stuk kleiner gemaakt , nog eens proberen.

gelukt.

Bijdrager
    Ethiron

Je plaatjes doen het nu.

Ik snap je punt. Ik zie inderdaad staan: “Ontgrendel nu de luxe editie om…. etc”.

Ik post vanaf mijn iPhone dus kan de App store nu niet bekijken maar het ziet er inderdaad naar uit dat dit helemaal niet aangegeven is. Slordig.

Moderator
    Mac Daddy

Aha. Ik begrijp dat het hier om de Mac App Store ging. Op de iPad heb ik het spel even gedownload en daar staat bij de titel vaak bij: In-App Purchase.

Ik heb hem ook even op de Mac App Store bekeken en zie aan de rechterzijde staan”: Available In App Purchase en daaronder: Unlock Now: 4,49 euro. I
    Ik heb wel de taal in het Engels staan. Het lijkt erop dat je gratis een deel van het spel kan spelen, maar niet alles? Netter was geweest als het dan gewoon ook demo had geheten ja.

In-App Purchase houdt in dat je in de App dingen kan aanschaffen. Dit kan heel breed zijn. Bij een tijdschrift app bijvoorbeeld aparte uitgaven. Bij een game kan het punten zijn die je ergens voor kan gebruiken. Zo zijn er vele mogelijkheden wat een In-App Purchase kan zijn.

Bijdrager
    mowat

@Mac Daddy ,
    bedankt voor de reactie en de uitleg.
    Ik vrees inderdaad dat ik maar een deel van het spel heb.
    En , Apple App store en/of de ontwikkelaar had daar inderdaad wel melding van mogen maken.

Ze geven op deze manier tot duidelijk de indruk dat het GRATIS is.

Moderator
    Mac Daddy

Tja. De vraag is of het de Apple Store of de ontwikkelaar van de game is. Eén van hen had duidelijker moeten maken dat het om een demo ging.

Bijdrager
    mowat

Ter aanvulling :
    Na mijn berichtje zie ik nu dat men aan de rechterkant onder de specificaties een vakje heeft toegevoegd :
    Nu kopen in-appstore 4,99 euro. Zoals het van in het begin hoorde te zijn.;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.