20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Moderator
    Night

App Store betalingen via ApplePay instellen lukt niet

Ik heb ApplePay via de Rabobank. De kaart staat ook keurig in de Wallet app, inclusief verzendadres etc. ApplePay werkt ook gewoon in supermarkt. Ik wil ApplePay echter ook gebruiken als standaard betaalmethode in de App Store. Ik zie hier echter geen mogelijkheid toe dit te selecteren, in zowel de macOS App Store als de iOS App Store niet. Kan dit überhaupt?

Bijdrager
    plonserd

Uw betaalmethode wijzigen op uw iPhone, iPad of iPod touch:
    Open de Instellingen-app.
    Tik op uw naam en tik vervolgens op ‘iTunes Store en App Store’.*
    Tik op uw Apple ID (dat is meestal uw e-mailadres) en tik vervolgens op ‘Toon Apple ID’. Mogelijk wordt u gevraagd om in te loggen.
    Tik op ‘Beheer betaalmethoden’. (Als u een oudere versie van iOS gebruikt, tikt u op ‘Betaalinformatie’.) Vervolgens kunt u uw betaalmethoden toevoegen, bijwerken, opnieuw ordenen of verwijderen

https://support.apple.com/nl-nl/HT202631#europerussiacentralasia

Bijdrager
    McPim

https://support.apple.com/nl-nl/HT210340

Ik vermoed dat ze met “..kunt u met elke in aanmerking komende kaart..” een creditcard bedoelen. Als ik op m’n iPhone ‘Instellingen’ -> [je naam] -> ‘Betaling en verzending’ -> ‘Voeg betaalmethode toe..’ kies kan ik Apple Pay toevoegen als betaalmethode, bij mij is daar behalve mijn bankpas ook een creditcard aan gekoppeld.

Moderator
    Night

@Plonserd: Dat had ik al gedaan, maar ApplePay staat gewoonweg niet in het lijstje (zie openingspost)
    @McPim: Zou zomaar kunnen, maar het is toch vreemd dat ik overal kan betalen met ApplePay, behalve bij Apple?

Bijdrager
    McPim

Apple heeft creditcards en bankpassen altijd al anders behandeld, je kunt nog steeds niet ‘normaal’ betalen met iDEAL in de App Store, alleen je saldo ophogen. Het heeft dus eigenlijk niet met Apple Pay te maken maar met de onderliggende betaalmethode. Mee eens dat dat een beetje vreemd is ja..

Moderator
    Night

Ik vraag me af of ik hierin de enige ben, of dat dit bij niemand kan/mogelijk is.

Bijdrager
    Shmoo

Ik had het een tijdje geleden ook ingesteld toen ik iOS 13 installeerde (PayPal eruit gegooid) maar dat werkte nog niet.

Waarschijnlijk omdat deze transactie geen pinbetaling is maar een creditcard betaling. Het zal pas gaan functioneren wanneer Apple in Nederland creditcard toelaat aan Apple Pay. Dus wanneer je gewoon je VISA card kunt scannen en dan boem, toegevoegd aan Apple Pay. Ook Payment Provicders zoals Mollie hebben al lang de integraties klaar maar kunnen nog niets doorvoeren vanwege dezelfde ontbrekende ondersteuning. Is het iemand al eens gelukt om online (Safari) in een webshop met Apple Pay te betalen terwijl je alleen een bankrekening gekoppeld hebt?

Bijdrager
    pinkie

Bij mij lukt het wel. Ik heb een bunq mastercard (wat eigenlijk geen creditcard maar een debitcard is)  aan Apple Pay gekoppeld en die staat gewoon in het lijstje en heb ik toegevoegd. Apple Pay wordt dan ook meteen als default ingesteld.

Bijdrager
    McPim

Shmoo op 2 januari 2020 om 13:03
    Is het iemand al eens gelukt om online (Safari) in een webshop met Apple Pay te betalen terwijl je alleen een bankrekening gekoppeld hebt?

Die blauwe webwinkel zegt dat dat gewoon kan.

Bijdrager
    GoeieDag

Night op 2 januari 2020 om 13:02

Ik vraag me af of ik hierin de enige ben, of dat dit bij niemand kan/mogelijk is.

Het lijkt me dus logisch dat niemand dat kan.

AP zoals ie hier in NL in gebruik is, is een vorm van debit card betalingen, en Apple accepteert geen debit cards als online betaalmiddel.

Bijdrager
    McPim

Wel debit cards (zie @pinkie), geen bankpassen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik ga dat niet nogmaals uitleggen want jullie doen altijd alsof ik achterlijk ben terwijl jullie niet eens begrijpen dat Mastercard een moederbedrijf is van vele financiële diensten waarvan één een creditcard divisie is.

Op de website van Mollie.

https://help.mollie.com/hc/nl/articles/360022856253

Bijdrager
    McPim

Shmoo op 2 januari 2020 om 14:44
    ..jullie doen altijd alsof ik achterlijk ben terwijl jullie niet eens begrijpen dat ..

Beide beweringen zijn onwaar 😊.

Bijdrager
    pinkie

@ Shmoo, “jullie, jullie”???? Doe niet zo achterlijk joh…😁😁😁

Moderator
    Night

pinkie op 2 januari 2020 om 13:25

Bij mij lukt het wel. Ik heb een bunq mastercard (wat eigenlijk geen creditcard maar een debitcard is)  aan Apple Pay gekoppeld en die staat gewoon in het lijstje en heb ik toegevoegd. Apple Pay wordt dan ook meteen als default ingesteld.

Rabo is alleen maar ‘Maestro’

Bijdrager
    pinkie

@Night, dat zou het probleem wel eens kunnen zijn. Ik heb ook twee Maestro kaarten in Wallet maar die worden niet als optie aangeboden om ApplePay in the App Store te gebruiken.

Moderator
    Night

Ik vermoed inderdaad dat ‘m daar de kneep zit. Maar ik blijf het te belachelijk voor woorden vinden van Apple. Doe het óf goed, óf doe het niet. Maar ja, dat is wel vaker mijn gevoel bij Apple de laatste paar jaar.

Bijdrager
    GoeieDag

McPim op 2 januari 2020 om 14:03
    Wel debit cards (zie @pinkie), geen bankpassen.

We (ik) draven wat ver door, en het verschil is ook vrij diffuus, maar die Bunq MC is in uitvoering een cc, in de zin dat er een ‘reservering’ op gedaan kan worden:

Bunq:

De debit card werkt als creditcard. In het geval van gebruik bij (bijvoorbeeld) tolwegen of autoverhuur, willen deze organisaties een reservering doen op je kaart.

Bijdrager
    McPim

Agree, ik denk dat onze definitie van debit-card niet helemaal hetzelfde was 👍🏻.

Bijdrager
    GoeieDag

Hier zie ik geen reden tot kritiek op Apple.

Vwb de Apple Store is er niks veranderd, en zeker niks verslechterd, terwijl we wel een hele goede extra service in de vorm van Apple Pay erbij hebben gekregen. Dat AP niet in één keer de heilig graal is voor alles, valt wel te verklaren. Dus Apple doet hier iig niks fout, m.i.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.