8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    A_A

App store account op bedrijfs macbooks

Hallo mensen,

Ik ben aan het kijken hoe we om moeten gaan met app store accounts op onze bedrijfs mac’s
    Wil je een macbook een beetje fris voor configureren dan moet je een app store account invoeren.

Normaal geen probleem, alleen als ik een macbook voor een medewerker installeer heeft die niet altijd een app store account en of wil hij zijn prive account niet gebruiken op een werk macbook.

Maar als ik de computer installeer met een bedrijfs account, dan zijn updates alleen te doen voor hem met mijn gegevens. Dat vind ik dan weer geen goed idee.

Hoe gaan andere bedrijven hier mee om?

Of Wat is de manier van werken in deze?

Bijdrager
    jv65

Ik zou even (vrijblijvend) met Apple contact opnemen: Apple Deskundige voor Bedrijven

Bijdrager
    A_A

Ik zie dat ik helemaal geen naam er onder heb staan, dat is niet netjes.

Arjan Andriessen

300 iMac’s en een 50 Macbooks op dit moment in ons gemengde netwerk

Anoniem

Wat @jv65 ook al zegt, vrijblijvend contact opnemen met Apple
    Of uitbesteden aan een bedrijf met kennis van zaken?
    Ik heb nog wel een goed adres voor je bij je in de buurt, PM maar voor details.

Bijdrager
    A_A

@StefanV Ik doe zelf het onderhoud van onze mac’s , ik was hier alleen nog niet tegen aan gelopen. Vandaar dat ik het even aan het uitzoeken ben. Dat er bedrijven zijn die dit voor ons willen doen weet ik. Die ken ik ook. Maar dat doen we niet.

Bijdrager
    Godfather

Waar jij volgens mij op zoek naar bent is iets wat in NL nog niet aanwezig is; Apple Volume Purchase Program, gaat wel binnenkort komen naar het schijnt.
    Met diverse MDM’s kun je dan eenvoudig licenties uitrollen.

Zie voor meer info: http://www.apple.com/education/it/vpp/

Bijdrager
    A_A

Voorals nog is de optie om per macbook een app store account te maken het beste kom ik achter.
    Dit is dan te koppelen aan ons bedrijfs account zodat wij de accounts kunnen deactiveren als dat nodig is. Ook kunnen we dan applicaties koppelen aan die accounts. Nog niet zo mooi als bij AVPP maar is een eind op weg.

Punt is dat remote niet echt een oplossing is omdat veel van die machines niet vaak hier komen.

Bijdrager
    macpro

Daarvoor zou je eventueel back-to-my-Mac kunnen gebruiken op het administrator account van die Mac.
    Als er dan een internet verbinding is, dan kun je remote toegang krijgen en beheer taken uitvoeren.
    Zoals het update van de software via het bedrijfs account.
    Moet je natuurlijk wel afspraken over maken met de gebruikers i.v.m. privacy discussies en dat soort zaken.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.