22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    Silvan33

App Store: accepteren iLife Apps probleem

Hoi ik heb een probleem.

Pas geleden heb ik een 2ehands Mac Mini (2011 2.5Ghz) gekocht.

Hij had deze van te voren helemaal gereset, dus ik kon een schone installatie van Lion uitvoeren. Nu ging ik naar de App Store om
    de iLife Apps (programma’s) te downloaden. Ik was gewoon met mijn eigen Apple ID ingelogd maar ging naar het kopje ‘aankopen’ en
    daar stonden ze alle 3 al: iPhoto iMovie en Garageband. Ik moest op accepteren klikken om ze te downloaden. Nu kreeg ik echter deze
    melding:

‘These apps cannot be accepted by your Apple ID’
    Deze apps zijn al aan een andere Apple ID toegewezen en ze zullen beschikbaar zijn in de aankooplijst van die Apple ID. Als u geen toegang hebt tot die Aple ID en u wilt toekokmstige updates ontvangen, moet u de programma’s kopen.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling, heel raar zelfs. Ik heb gewoon een compleet nieuwe installatie van OS X op de Mac staan en ben met mij
    eigen ID ingelogd. En sterker nog, voor degene die dit al als oplossing willen geven, de vorige eigenaar heeft deze Apps NIET geinstalleerd!
    Dus ze zouden niet aan hem gekoppeld moeten zijn.

Nu zou er natuurlijk de oplossing moeten zijn om ze dan opnieuw te kopen.. maar zelfs dat kan niet! Ik kan alleen maar op accepteren klikken.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet zodat ik ze gewoon ‘gratis’ kan downloaden en installeren. Want in eerste instantie krijg je
    iLife gewoon gratis bij een nieuwe Mac.

Met vriendelijke groet,

Silvan

Bijdrager
    MichelSchreurs

Is het niet zo, dat de iLife-apps in jouw account degenen zijn, die met een nieuwe Mac zijn meegeleverd in het verleden?

Bijdrager
    Silvan33

Ik heb nog nooit eerder een Mac gehad of uberhaupt een AppleID. Die heb ik pas aangemaakt sinds ik deze heb. Of bedoel je dat niet?

Bijdrager
    MichelSchreurs

Dat bedoel ik wel…..

Bijdrager
    Silvan33

Ja dat is dus niet het geval

Bijdrager
    MouseMighty

Kortom heb je de originele schijven erbij gekregen want die bevatten dus je iLife apps. Heb je die niet dan terug naar de verkoper die horen nl bij de machine. Heeft niets met je Apple ID te maken.

Bijdrager
    Silvan33

Nee heb geen schijven erbij gekregen. Maar die krijg je er tegenwoordig sowieso niet meer bij, ook van OS X Lion niet. Alles moet je nu online downloaden. De vorige eigenaar heeft ze ook niet anders had hij die uiteraard meegegeven.

Bijdrager
    Hansi2124

Nee, pas sinds Lion op de Mac vooraf is geïnstalleerd is het zo dat je er geen installatieschijven meer bij krijgt. Als het dus een Mac Mini is die gekocht is met Snow Leopard, moet je dus die SL installatie-dvd erbij hebben die bij die Mac zat.
    Je hebt nog garantie op deze Mac, dus je zal de verkoopbon dan ook wel hebben. Daar staat als het goed is ook op welk OS X-systeem is geïnstalleerd.

Bijdrager
    Lutjemac

ik zou er toch nog maar eens naar vragen. En sinds welk jaar of datum worden er geen originele cd’s meer bijgeleverd?? Dit is nieuw voor mij.

mvg LM

Bijdrager
    Silvan33

@Hansi2124

maar dat is het ook, Lion was al vooraf geinstalleerd. De Mac Mini was pas een maandje oud. Hij is op 10.12.2011 gekocht. Die werd dus meegeleverd alleen niet op cd maar via het internet.

Bijdrager
    Silvan33

@Lutjemac

heb ik gevraagd, hij heeft er echt geen bijgekregen. Ik weet zelf ook niet precies sinds wanneer dit is. Volgens mij inderdaad zoals Hansi2124 zij sinds Lion er is. En aangezien deze Mac na de launch daarvan is gekocht zaten deze er niet bij.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan is het dus zo dat jij de Mac met OS X Lion ├ęn de voorgeinstalleerde iLife programma’s iMovie, iPhoto en Garageband hebt overgenomen van die persoon. En aangezien hij dus die Mac heeft gekocht en geinstalleerd is dat toch op zijn Apple-id gedaan.

Om aan alles nu een eind te maken, is het nu het beste dat jij Lion koopt en als je iLife ├│├│k wilt hebben, dat je dat ├│├│k koopt.

Dat is helaas zo nu deze werkwijze met de App Store is ingegaan.
    Het is daarom beter om als je een Mac met vooraf geinstalleerde OS X (vanaf Lion) van iemand anders koopt, je eigen OS (en iLife) gelijk te kopen en te installeren. Dan ben je van alle gezeur af.

Bijdrager
    Silvan33

Mmm oke. Best vervelend ja, aangezien ik net alles heb geinstalleerd. Ik blijf het toch raar vinden omdat ik gewoon met mijn eigen Apple ID ben ingelogd en een complete herinstallatie heb uitgevoerd, hij zou gewoon niks meer met die vorige Apple ID te maken moeten hebben. En dat ik dan nieteens de Apps opnieuw kan kopen.

Bijdrager
    Hansi2124

Weet je zeker dat alles schoon is geinstalleerd? Ik denk het niet, aangezien je die mededeling kreeg dat je op die Mac met die Lion geen iLife apps kan installeren, omdat die er al op staan.

Bijdrager
    Silvan33

Als het goed is was dat wel het geval ja. Ik kreeg al die opties die je in het begin zou moeten krijgen van een installatie, zoals ‘taal kiezen’ toetsebord aansluiten je weet het wel. Weet ik bijna 100% zeker ja. Hij had al van te voren de herinstallatie gedaan.

Bijdrager
    iMad

Waarschijnlijk staat de MacMini nog geregistreerd op de andere naam.
    Welcome to My Support Profile

Hier kan je hem unregistreren en daarna registeren op je eigen naam.
    Misschien dat dat helpt.

Bijdrager
    Silvan33

iMad, bedankt,

ik heb hem nu geregistreerd op mijn Apple ID. Zodra ik thuis ben laat ik weten of het gelukt is.

Bijdrager
    Silvan33

Het is niet gelukt. Ik krijg gewoon dezelfde melding die ik voorheen kreeg :
    ‘These apps cannot be accepted by your Apple ID’ etc etc

Ben bang dat ik toch alles moet gaan kopen dan. Erg jammer en blijf het raar vinden aangezien hij niets heeft geregistreerd.

Bijdrager
    Haike

Ik zou eerst ff bellen met Apple voor je alles gaat kopen en het uitleggen.

Bijdrager
    Mysob

Beste Silvan,

Hier heb ik hetzelfde probleem met Lion. Vandaag heb ik een iMac overgenomen die 1 maand oud is. Na volledige clean install kan ik de iLife applicaties niet installeren, omdat deze gekoppeld is aan een ander account (de eerste eigenaar).

Ik zal morgen eens met Apple hierover bellen wat de oplossing hiervoor is.

Bijdrager
    Silvan33

Hoi Mysob,

inderdaad hetzelfde probleem als mij dus. Ik hoor graag wat je te weten bent gekomen.

Silvan

Bijdrager
    Mysob

Apple kon me, zoals verwacht, weinig bieden. Ik heb daarom een ticket geopend bij iTunes support.

Ondertussen heb ik maar een iLife via nieuwsgroepen binnen gehaald en ge├╝pdatet.
    [mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Illegaal bezig zijn met software en dat hier bespreken is niet toegestaan volgens onze huisregels. Daarom verdere tekst verwijderd.[/mod]
    Gr.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.