14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Video-Vlodrop

Snow Leopard – Waar is de Mac App Store?

heb een imac5 uit 2006 opnieuw geïnstalleerd met Mac OS X Snow Leopard,nu mis ik de App Store, Imovie HD en Idvd
    kan ik dat ergens vinden en installeren?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

iLife (iMovie, iDVD, iPhoto en Garageband) zul ja vanaf de iLife DVD moeten installeren, of van de grijze DVD die bij de computer zat. Voor de App Store moet je naar 10.6.8 updaten.

Bijdrager
    Shmoo

Yay.. Vlodrop.

Bijdrager
    Video-Vlodrop

iLife (kan ik die ergens kopen)
    ik heb de dvd mac os x Snow Leopard versie 10.6.3 erbij
    verder heb ik niets,de programma,s stonden er wel op en werkten ook,na opnieuw installeren kan ik ze niet meer vinden,
    ik moet upgraden naar 10.7 maar dat lukt ook niet via upgrade software

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt van 10.6.3 upgraden naar 10.6.8 zoals Waffle aangaf, via het Apple menu linksboven. (“Software update”)

Of je kunt de Combo update downloaden: https://support.apple.com/kb/dl1399?locale=nl_NL

Bijdrager
    TheBigZ
    Video-Vlodrop op 14 maart 2015

heb een imac5 uit 2006 opnieuw geïnstalleerd met Mac OS X Snow Leopard,nu mis ik de App Store, Imovie HD en Idvd. kan ik dat ergens vinden en installeren?

Heb je een backup gemaakt van je oude systeem, voordat je de boel opnieuw ging installeren?

Bijdrager
    Video-Vlodrop

nee heb geen back-up gemaakt omdat ik de mac heb overgenomen van iemand en dus alles gewist heb

Bijdrager
    Video-Vlodrop

heb alleen imovie nodig,deze gebruik ik om oude films te branden
    voor de rest gebruik ik mijn andere mac die is voorzien van final Cut pro x

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Je zult iDVD bedoelen ipv. iMovie. Doe die grijze DVD er nog eens in. Als het goed is staat er een pakket op met de naam “installeer iLife”. Soms is het handig om dat Finder venster van iconenweergave naar lijstweergave over te schakelen, dat geeft meer overzicht.

Bijdrager
    TheBigZ
    Video-Vlodrop op 15 maart 2015

nee heb geen back-up gemaakt omdat ik de mac heb overgenomen van iemand en dus alles gewist heb

Video-Vlodrop op 15 maart 2015

de programma’s stonden er wel op en werkten ook,…

Daar had je dus die backup voor moeten maken, om de iLife programma’s terug te kunnen zetten.

Heb je de twee grijze installatie DVDs erbij gekregen?
    Zo ja, dan kun je daarvan de iLife apps terugzetten zoals Waffle eerder aangaf.
    Zo niet, dan zul je iMovie en iDVD ergens anders op de kop moeten tikken, of alternatieven zoeken.
    Alternatief voor iDVD (om DVDs te branden): http://www.shedworx.com/midvd

Bijdrager
    Video-Vlodrop

nee heb maar 1 dvd erbij gekregen
    idvd heb ik op stick staan dus alleen een oude versie imovie moet ik nog hebben
    zal de vorige eigenaar eens vragen of hij nog een dvd heeft liggen
    alvast bedankt voor de info

gr karel

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb nog wel een DVD met iLife ’08 (en vast ook ’09 en ’11, maar ik heb geen idee waar die zijn:-D ) liggen. Wil je dat ik deze ergens voor je upload zodat je iMovie (en de rest) zonder DVD kan installeren? Of wil je iMovie HD 6? Die kan je hier downloaden.

Bijdrager
    Video-Vlodrop

Beste Waffle
    bedankt voor je reactie
    heb geprobeerd imovie HD 6 te downloaden maar geeft aan dat dit niet mogelijk is
    moet uitbreiden naar meer geheugen
    Als je de dvd gevonden hebt mag je hem natuurlijk naar me uploaden
    wat moet je weten van mij voor je hem kunt uploaden,ik ben niet zo thuis in die zaken
    ik gebruik mijn mac,s voor videomontage

gr Karel

Bijdrager
    Video-Vlodrop

Hallo

De vorige eigenaar heeft de ilife dvd nog

bedankt voor jullie reacties

gr Karel

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.