5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

App starten in 32bit

Ik wil de firmware van mijn fototoestel upgraden en daar moet ik dus een app voor opstarten maar deze start niet op in 64 bit,ik weet dat bij SL je gewoon naar meer info moest gaan en daar een vinkte zetten bij “start in 32 bit”
    Maar bij Lion is dat er niet meer blijkbaar:( iemand een idee?

Bijdrager
    evo

Hi,

Herstart je mac met de cijfers “3” en “2” ingedrukt.

32 bit dus:)

Bijdrager
    iep

Hier hoef ik het alleen maar op de oude manier te doen: Get info en dan een vinkje zetten bij “Open in 32-bit mode”. Applicatie daarna starten en hij is 32 bit. De applicatie zelf moet dan wel in staat zijn om in 32 bit te kunnen draaien. Als dat niet het geval is heeft het ook weinig zin om die optie erbij te zetten. Ik denk dat het echter ook met een bugje te maken heeft want ik heb hier ook een aantal apps waarvan ik weet dat ze in 32 en 64 bit kunnen maar waarbij ik die optie niet heb. Ik heb een beetje het idee dat dit ook te maken heeft met het feit of dit een app uit de Mac App Store is of niet (zelfde als het wel/niet kunnen verwijderen van de app in Launchpad).

Dat met de toetsen 3 en 2 is alleen voor de kernel. Lion boot standaard met een 64 bit kernel, als je dat anders wil hebben dan moet je bij het opstarten de 3 en de 2 ingedrukt houden. Wil je dat permanent dan moet je een of ander systeembestand bewerken. Hier heb je ook handige tools voor waarmee je snel kunt switchen. Verwacht niet dat dit wat gaat doen voor applicaties, het gaat hier echt alleen om de kernel.

Bijdrager
    evo

@iep je hebt gelijk.

Voor mij was het wel de oplossing voor m’n Cisco VPN client want die spreekt onderdelen in de kernel aan.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Alvast merci ik ga het straks eens proberen;)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.