17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    LeonDemeijer

App Review Website

Beste OMT’ers,

ik heb al een tijdje een leuke domeinnaam waar ik niets mee doe.
    Nu heeft deze domeinnaam alles te maken met het reviewen van ipad/iphone Apps.
    De site http://www.app-reviews.nl/ bestaat natuurlijk al, echter vind ik dat daar weinig ‘reviews’ op staan, meer wat standaard info en af en toe een filmpje.
    Natuurlijk is er ook nog http://www.iphoneappsblog.nl/, maar deze word in mijn mening van te weinig content voorzien.

Nu wil ik dus een website gaan bouwen, waar ik (en anderen) eerlijke en objectieve iPhone/iPad/iMac? App-reviews op ga zetten.
    Voordat ik dit doe heb ik een aantal vraagjes aan jullie:

– Als deze website word gerealiseerd (in een moderne, strakke lay-out), zouden jullie deze gaan bezoeken?
    – Wat mag er niet ontbreken volgens jullie?
    – Is er animo op dit forum om (evt. op vrijwillige basis) reviews te schrijven, zodat de content in ieder geval up-to-date blijft?

Ik weet absoluut niet of dit bericht tegen de huisregels is van OMT, als dit wel zo is, dan hoor ik dit wel.

Met vriendelijke groet,

Leon Demeijer

Bijdrager
    tarun

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dit is toch onderdeel van de iTunes Store?

Bijdrager
    LeonDemeijer

@Tarun daar heb je gelijk in, echter vind ik deze reviews ook vaak te beperkt, het gaat hier om uitgebreide reviews met o.a. punten als Gameplay, Graphics, Bugs, Levels etc.

Als ik iets in de App-store aanschaf en ik kijk bij de reviews zie ik vaak alleen berichten als: werkt super of enorm verslavend. Dan weet ik alsnog vrij weinig over de echte gameplay.

Geblokkeerd
    Anoniem

– Ja.
    – Een mooie site.
    – Vast wel, zijn genoeg mensen die honderden apps hebben en wel zin hebben om een review te schrijven.

Bijdrager
    jesper211232

Als het er mooi en uitnodigend uitziet dan is het een bezoekje waardig.

1. De prijs van de app
    2. Vergelijkbare apps
    3. waarom de app goed/slecht is.(soort van conclusie).

ik denk dat je ook wel veel mensen zult vinden op OMT die een stukje willen schrijven.

Bijdrager
    Froggle

Doe nog een hoop aan de site en maak video reviews. Ik vind dat persoonlijk een stuk fijner dan een lap tekst lezen. Met video kun je veel handiger aanduiden wat je bedoeld en kun je ook de juiste nuances doorgeven, wat aspecten zijn die je meestal mist in een stuk tekst.

Maar mocht het wat worden, lijkt het me leuk om hier aan mee te helpen.;)

Bijdrager
    jesper211232

ik zou het menu aanpassen, het is een beetje standaard vind ik persoonlijk.

ik wil ook wel een bijdrage leveren:wink:

Bijdrager
    LeonDemeijer

@Jesper en @Froggle, even ter verduidelijking: Geen van de bovenstaande websites zijn door mij gemaakt/ontworpen, het gaat hier om een website die nog gemaakt moet worden.
    Het concept achter de bovenstaande websites word in grote lijnen hetzelfde, alleen wil ik de website wél up-to-date houden, en apps op meer criteria beoordelen.

Bijdrager
    jesper211232

ok, ik snap het.

als ik vragen mag hoe heet de domein naam?

Bijdrager
    LeonDemeijer

@Jesper, het gaat hier om de domeinnaam http://www.app-review.nl

Geblokkeerd
    Bento

– Als deze website word gerealiseerd (in een moderne, strakke lay-out), zouden jullie deze gaan bezoeken?
    Ja.

– Wat mag er niet ontbreken volgens jullie?
    Wat moet er ontbreken: taalfouten. Je OP stikt er al van dus dat belooft weinig goeds.

– Is er animo op dit forum om (evt. op vrijwillige basis) reviews te schrijven, zodat de content in ieder geval up-to-date blijft?
    Ja.

Bijdrager
    LeonDemeijer

@Bento bedankt voor je reactie. Ik weet dat ik af en toe een taalfout maak, zeker als ik even snel een post aanmaak. Gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen vakgebied, dus laat ik veel webteksten nakijken/controleren voor ik deze online zet.

Geblokkeerd
    Bento

@Bento bedankt voor je reactie. Ik weet dat ik af en toe een taalfout maak, zeker als ik even snel een post aanmaak. Gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen vakgebied, dus laat ik veel webteksten nakijken/controleren voor ik deze online zet.

Respect.

Bijdrager
    LeonDemeijer

Nog andere features die iemand graag terug zou willen zien op de website?

Bijdrager
    Shmoo

Mijn advies is,

Simpel houden, geen gekke dingen doen, want als het gaat om Apple en alle producten die daar relevant aan zijn dan staat er al genoeg onzin online in Nederland maar gelukkig zie je ze komen en ook weer heel snel ophouden met hun ‘hobby’.
    …Maak er vooral geen kermis van zal denk ik de belangrijkste taak zijn.

– Goede, eerlijke en serieuze Reviews. Durf dus ook daar waar nodig iets minder positief te zijn over bedrijven zeker bij Apple + Google, deze bedrijven maken ook fouten en je ziet het maar al te vaak gebeuren vooral bij Google dat Bloggers een bruine arm halen omdat ze bang zijn voor hun positie en zichtbaarheid.

– Zakelijke of de duurdere Apps aan de hand van een video, ik noem maar iets. Maar maak niet standaard alle reviews een video want je moet natuurlijk ook teksten hebben. En als je video’s gaat maken dan hoeven dat geen Hollywood producties te zijn maar voor een paar tientjes heb je waarschijnlijk een redelijk goede headset en ben je goed te verstaan omdat de microfoon dan constant op dezelfde positie naast je mond blijft staan. Doe je huiswerk voordat je een video gaat maken, het is niet fijn om een video te kijken terwijl de review-er niet weet waar hij in de App op moet klikken terwijl de persoon die deze review bekijkt op het puntje van zijn stoel zit te hopen dat je eindelijk de juiste button ziet die hij al 3min. geleden had gespot;)

– Miss. Reviews schrijven in series van twee of drie. bijv. Reden van aankoop en je eerste indruk (eerste post) na een bepaalde periode van gebruik (tweede post), en conclusie (derde post). Schrijf vooral niet 5 Reviews op één dag dat komt ongeloofwaardig over.

– Give aways, zijn een Must! Al is Apple niet het leukste merk om over te bloggen i.c.m het cadeau doen van Apps. Maar er zijn genoeg web-winkels te vinden die maar al te graag mee willen werken met bloggers die hun producten promoten. Maak een disclaimer waarin je aangeeft wie en welke producten wel of niet voor een Give away in aanmerking komen. Geef dus geen troep of slechte producten weg omdat het leuk is om iets weg te geven. De meeste bloggers hanteren een beleid dat zeg; Ik geef alleen maar producten weg die ik persoonlijk ook zou kunnen gebruiken. Hoeveel Mac gerelateerde websites staan er online te draaien met reclame voor Antivirus software en Clean -up software voor de Mac terwijl 9 van de 10 ervaren Mac gebruikers op alle forums roept dit niet te gebruiken. Maar als het voor een website geld kan opleveren dan is ineens heel erg veel mogelijk.

– Geen ‘goedkope’ slideshows met featured content meer gebruiken op de homepage zoals op het blog hierboven. Slideshows zijn op dit moment een beetje de MC Hammer’s uit de webdesign wereld (uit de mode). Maak speciale plekken vrij voor featured content en geef deze meer aandacht, dus stop ze niet in een goedkope slideshow waar de aandacht zich meer richt op het ‘slide’, ‘fade’ & ‘rotate’ effect dan op de content zelf. Dat wil niet zeggen dat nu ineens alle Slideshow fout zijn want er zijn ook een hoop slideshows die niet opvallen en die perfect in de website integreren.

– Een duidelijke lay-out zonder veel poes pas is vaak de kracht van een goed blog.
    Appletips.nl Eenvoudig, overzichtelijk en een goede uitstraling terwijl dit een redelijk eenvoudige opstelling is.

– Zoek 2 of 3 website Buddy’s waarmee je samen gaat optrekken. Zeker als je gaat beginnen vanaf nul is het een must om op vandaag in een groepje vrienden-/kennissen te zitten waar je met elkaar feedback kunt uitwisselen. iChat, FaceTime, Skype zijn hier ideaal voor om dit soort contacten te onderhouden dus ze hoeven niet eens bij je om de hoek te wonen of dat je al 5 jaar contact met ze moet hebben. Buddy’s hoeven niet altijd een blog te hebben met het zelfde onderwerp maar makkelijk is het wel. Schrijf vooral niet over het zelfde onderwerp in dezelfde periode, jullie zijn ‘Buddy’s’ om elkaars feedback te geven niet om een netwerk op te houden zodat jullie elkaars content kunnen dupliceren of overnemen.

– Maak een About pagina die niet zuigt en die mensen graag willen lezen. Iets dat zeer onderschat wordt op een Blog is de About pagina en dat terwijl de meeste nieuwe bezoekers op je blog deze About pagina altijd bezoeken binnen 4 a 5 keer klikken. Blijf vooral wie je bent en omschrijf jezelf goed dit hoeft niet in een zakelijke opsomming van wat je allemaal bent, wat je gedaan hebt en hoe goed dat was. Maak er dus zeer zeker geen LinkedIn profielpagina van je bezoekers beoordelen je op je reviews (blog posts) niet op je profiel. Maak bijv. ook je doelen kenbaar op deze pagina en update deze regelmatig, zeker in het begin is het moeilijk om je nieuwe blog te vullen met content en je bezoekers een goed gevoel te geven terwijl je nog maar net begonnen bent en het allemaal nog eg kaal is. De about pagina kan je hier heel goed bij helpen, jij geeft vooraf aan waar je nu staat en waar je in een bepaalde periode naar toe wilt met je blog. Noem bijv. ik wil binnen 6 maanden een x-aantal reviews schrijven, binnen 6 maanden x-aantal bezoekers trekken maak het spannend maar maak het jezelf in het begin ook niet al te moeilijk, als je na 6 maanden maar 1 van de 5 doelen hebt gehaald is dat niet erg positief. Maar als je kan melden dat je alle doelen hebt gehaald binnen 4 maanden krijg je daar weer leuke reacties op.

– Voeg pas Social Media functies toe als je blog echt vorm begint te krijgen en het ook een meerwaarde voor je kan opleveren. Er niets triester dan onderaan elke blog post: 0 Reacties – 0 Likes – 0 Google+ – 0 Tweetz. En dat keer 25 blog posts. Als je een goed CMS + Analytics software hebt kun je dit soort informatie heel goed bijhouden en dan zal je vanzelf wel zien aan het aantal linkjes dan binnenkomen wanneer je dit soort functies kan toevoegen, mocht je dat willen.

Succes!

Bijdrager
    LeonDemeijer

@shmoo kijk, daar hebben we nog eens iets aan! Hartstikke bedankt voor je comment, ik ga er zeker mee aan de slag!

Bijdrager
    LeonDemeijer

Inmiddels is de knoop doorgehakt en zijn wij begonnen met het ontwerpen/ontwikkelen van de huisstijl+website.
    Zijn er enthousiaste mensen die een aantal reviews voor de website willen schrijven?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.