10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Geedee

App om RGB te converteren naar CMYK

Hallo
    Kent iemand voor de iPad een goede app die foto’s of afbeeldingen in RGB kan omzetten naar CMYK?
    Alvast bedankt.

Bijdrager
    Ultrajectum

Photoshop. Even Googlen en je vindt ook nog hoe.

Bijdrager
    Ultrajectum

Op de iPad wordt dat denk ik lastig

Bijdrager
    eiko

waarom wil je het op je ipad doen?

Bijdrager
    Geedee

Dan kan ik mijn foto’s/afbeeldingen lekker op de bank bewerken en/of converteren. Scheelt weer een hoop tijd aan de iMac (op m’n bureau).

Bijdrager
    nickybbb

Je weet dat je dat automatisch kan laten doen door photoshop he met actions?

Moderator
    unSOUND

Op een iPad ?

Bijdrager
    Geedee

Snap sommige reacties hier ook niet zo goed. Dat van PS weet ik uiteraard, maar op de iPad zal dat niet werken hé.
    Voor de iPad (ik heb nog een 1) zijn er nogal wat goede apps om foto’s te bewerken, maar geen van alle die ik ken bevat de gewenste convertiemogelijkheid. Vandaar mijn vraag.

Bijdrager
    computer space

Foto’s omzetten naar CMYK heeft niet zoveel zin. Je kunt ze beter de hele workflow in sRGB houden (daar passen bijna alle CMYK profielen binnen). Dit is ook de werkruimte op een Ipad of Mac (in AdobeRGB werken als je het toch niet kunt zien is net zo nutteloos). Als een foto eenmaal Isocoated is en bijvoorbeeld Fogra of Euroscale moet worden, is het omzetten een ramp. De uiteindelijke RIP die regelt wel dat het goed op papier komt.

Bijdrager
    MacBeer2

Ik denk dat de topicstarter niet voor niets de omzetting nu al weer doen. De RGB workflow biedt vele voordelen maar is zeker niet heilig. Zo kun je als je in CMYK werkt werken met een zwartplaat. Dat kan je in RGB niet. Ook kun je in CMYK een speciale vaste waarde toepassen op de correctie van huidtinten. Ik weet niet meer wat die was maar dit is in RGB ook niet mogelijk. En zo zijn er nog wel wat redenen te verzinnen waarom je in CMYK wil blijven.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.