4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Elias01

app om foto over bewegend beeld heen te plakken

(Ik ben in het bezit van adobe premiere, dit programma staat echter op mijn vaio, en ik wil het volgende geheel op de macintosh doen.)

Ivm een youtube filmpje moest ik iets over iemands hoofd plakken,
    het filmpje is in 3gp formaat en gebruikt de 263 codec voor het beeld, en amr voor het geluid heb ik begrepen.

Dus een foto op iemands hoofd zetten en dit mee laten bewegen wanneer de persoon zich verplaatst.

Is dit mogelijk met iMovieHD?
    Ik heb op internet gezocht, maar ik weet niet goed hoe ik de vraag in google kan formuleren.

bvd.

Bijdrager
    rrkramer

Bij mijn weten is dit niet te doen met iMovie (werk er nooit mee)

In Final Cut Express en Pro is dit nog wel te doen even klieren met de keyframes voor de juiste posities.

Verwacht sowieso geen geweldig resultaat. 3gp is nou niet bepaald het allerbeste formaat. Wordt gebruikt voor kleine filmpjes op telefoons en zelfs op zo’n klein scherm van een telefoon zien ze er vaak niet al te best uit.

Moderator
    unSOUND

iMovie kan het zelf niet, maar als je de Slick plugins installeert kan het wel met de picture-in-picture plugin.

Moderator
    Mac Daddy

De topicstarter wil het mee laten bewegen met het hoofd van de persoon. Kan dat ook nog steeds in iMovie (incl. plug-ins) of Final Cut.

Het zou best kunnen dat dat daarin kan. Zoveel verstand heb ik niet van iMovie en Final Cut heb ik alleen nog maar simpel in gemonteerd.
    Ik weet alleen wel dat je eerst een motion track moet doen, wil je dat hoofd kunnen blijven volgen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.