8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Douwie

App maken

Hoi, ik ben 14 jaar en ben van plan met een vriend een app te gaan maken. Helaas hadden we alleen Windows machines tot onze beschikking, dus hebben we met behulp van vmware 7.1 Mac osx gedownload en geïnstalleerd. Alles werkt zoals het hoort etc.

Nu is onze 1e vraag welke software we het beste kunnen gebruiken om een app te maken die ze bijv ook gebruikt hebben voor app match of temple run (is dat Xcode)?

Onze 2e vraag is of het dan mogelijk is hem echt in de app store te zetten (is dat gratis) en dat iedereen hem dan kan downloaden, of is dit niet mogelijk omdat het in een virtuele machine is gemaakt?

Onze 3e vraag is of het illegaal/strafbaar is om Mac osx af te spelen met vmware en vervolgens daar apps mee te maken, of dat dat gewoon mag en dat ze daar niet op controleren..

Bijdrager
    pim939

1. dat kan idd met xcode

2. het is niet gratis je moet een speciaal apple id maken voor ontwikkelaars

3. ja, dat lijkt mij wel (illegaal)

Bijdrager
    nathansakoetoe

1. Apps maak je met xCode, hierin schrijf je in Objective c/cocoa.
    2. +- 80 euro per jaar (http://www.developer.apple.com)

Bijdrager
    Apple-TechKid

1. Xcode downloaden (gratis)
    2. Leren werken met xcode
    Xcode zelf is te begrijpen maar om de apps te maken moet je alles weten over objecttive-c ( dit moet je goed leren ik ben nog steeds aan het leren er zijn hier boeken voor)
    3. App maken met behulp van objective-c
    4. 80 euro betalen voor ios dev. Center om je app in de app store te krijgen (apple heeft normen voor de app)

Bijdrager
    lekiam97

1. Xcode

2. $99 per jaar

3. Het is illegaal maar er wordt niet op gecontroleerd. Er zijn zoveel dingen die tegenwoordig illegaal zijn en waar heel veel mensen gebruik van maken (films downloaden, installous gebruiken voor gratis apps, r4 kaartje op nintendos en ga zo maar door)

Bijdrager
    Douwie

Oke, heel erg bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    verwijderd-profiel

voordat je meteen een App wilt maken “zoals Temple Run” mag je je eerst maar eens goed gaan verdiepen in objective-c.

Het is niet zo makkelijk als je denkt hoor, je maakt niet “zo eventjes” een App, want het gaat echt heel veel tijd in beslag nemen!

Bijdrager
    2eSteve

(Ik ben zelf 13, dus ongeveer jouw leeftijd:grin:) Ik raad je dit aan om mee te beginnen:
    http://www.raywenderlich.com/
    Hier zijn erg veel gratis tutorails te vinden, maar ook betaalde. Ik heb er zelf een paar gekocht en daarna op iTunes U veel video’s gekeken (daar is het erg handig als je al ervaring hebt met programmeren, ik had toevallig al erg veel in Java gedaan). In ieder geval: succes!

En JeroenJK heeft gelijk: een app maken duurt behoorlijk lang (ik ben al een aardige tijd bezig:lol:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.