7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Mujeres

App laten maken

Hallo,
    Ik ben op zoek naar iemand die een app kan maken.
    Nu heb ik al wat gegoogeled, maar er zijn er zoveel die dat kunnen dat het een beetje onoverzichtelijk word voor mij.

Wie heeft er ervaring met een app designer, en wie kan me een goede betaalbare app designer aanbevelen?

Alvast bedankt

Bijdrager
    JoelCoster

Dit ligt er volledig aan wat voor app je wilt laten maken. Wanneer de app binnen een standaard template past, zoals een app voor een kleine winkel waarin wat informatie, een paar fotos en misschien een besteloptie moet, zijn er enkele bedrijven die dit voor 1000 euro of minder ontwikkelen (waarom een website voor dat soort bedrijven niet goed genoeg is blijft voor mij een raadsel). Wanneer je echter een app wilt laten ontwikkelen die iets totaal nieuws of bijzonders doet, een maatoplossing, dan moet je toch al snel aan bedragen van rond de 50.000 euro gaan denken.

Bijdrager
    Mujeres

@JoelCoster
    50.000 euro? Dat is wel heel veel. Ik kan me dat eigenlijk niet voorstellen.
    Maar ik ga verder op onderzoek uit, Bedankt voor je informatie.

Bijdrager
    JoelCoster

@mujeres: Waarom is dit moeilijk voor te stellen, als een bedrijf 2 maanden lang een team van 10 werknemers laat werken om voor jou een app te ontwikkelen met een maandsalaris van 2600 euro bruto per werknemer, zou dit al 52.000 euro zijn, en dat is exclusief overige kosten en winst.

Natuurlijk is voor een kleine app het inhuren van bijvoorbeeld een freelancer een optie, 1 persoon aan een app laten werken is altijd goedkoper dan een team van een software house. Echter nogmaals, dit is dus volledig afhankelijk van het soort app, dus voor zinvolle informatie zul je hier specifieker over moeten zijn. Het ontwikkelproces en de kosten van een gallerij-app voor een fotograaf is / zijn niet vergelijkbaar met bijvoorbeeld een custom-made app voor een school die lessen interactief wil maken.

Bijdrager
    Shmoo

Als als als…

Als je mij 50.000 geeft snij ik iemands oor af.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 2 maanden geleden door  Shmoo.

Moderator
    Poezenbeest

Een app is wat vaag inderdaad… Als je omschrijft wat de app moet kunnen, dan komen we al verder. Voor €25 schrijf ik wel een app voor je die een tekst op het scherm kan laten zien, maar een app als de Reisplanner gaat je al het duizendvoudige daarvan kosten. Daartussen zit heel veel ruimte qua prijs.

Gaat het trouwens om een app voor iOS of OSX? Scheelt namelijk ook nog een beetje. En in welke omgeving? In FileMaker kan je andere dingen dan in Excel en niet iedereen die FileMaker kent, kent ook Excel, of andersom.

Bijdrager
    Mujeres

Als ik ga omschrijven wat de app zou moeten kunnen dan is mijn idee weg natuurlijk, en dat wil ik vermijden.

Het is een app voor iOS, maar zou ook prachtig zijn dat hij op Android kan, eigenlijk op ieder mobiel platform.
    Het gaat er niet om om hoeveelheden data op te vragen welke op je mobiel gedisplayd word. Maar data van de mobiel zelf.

Dan is het mischien al wat makkelijker?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.