4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Col

[Opgelost] App Gezondheid (Health) importeert niet!

De gezondheid app op m’n iPhone X importeert de gegevens van de andere app’s niet meer. Aan de data die reeds geïmporteerd zijn zie ik dat dit vanaf de verandering van toestel is. M’n vorige deed het keurig.
    Voor zover ik weet staan alle instellingen correct.
    Eén detail: bij Instellingen – Privacy – Gezondheid staan alle app’s die gegevens communiceren met ‘Gezondheid’. Wanneer je die app’s selecteert krijg je een lege bladzijde. Ik denk dat hier ergens de oorzaak zal liggen maar dit is naar mijn weten niet aan te passen.
    De desbetreffende app’s hebben in hun respectievelijke instellingen allemaal toegang tot ‘Gezondheid’.
    Iemand een idee?

Bijdrager
    csteelooper

Heb je de apps al eens gebruikt op je iPhone X, en heb je toen de vraag gekregen of ze data mogen lezen/schrijven in gezondheid? Die vraag is essentieel. In sommige apps kun je de toegang naderhand wijzigen (dan zeg je bijvoorbeeld binnen die app: oké, je mag nu mijn gewicht weten), maar andere apps vragen het alleen bij de eerste start.

In die gevallen is het soms nodig de bewuste apps te verwijderen en te herinstalleren, omdat na een switch niet altijd correct wordt gereageerd. Een switch heeft namelijk tot gevolg dat de app in Health een nieuw (intern en niet zichtbaar) ID krijgt. Dus die app zou opnieuw om toegang tot gespecificeerde data moeten vragen. Doet die dat niet, dan is het daar mis gegaan. Zoals al gezegd kun je het voor sommige apps forceren door bínnen die app de rechten te wijzigen. Dat gaat meestal in de vorm van het toestaan of weigeren van toegang tot Health of door het aan- of uitzetten van integratie met Health.
    Maar voor bijvoorbeeld Pokémon Go geldt, dat het niet binnen de app kan. Je kúnt in zo’n geval proberen of het uitzetten van toegang tot Health in Settings > Privacy > Health effect heeft. Zet de toegang uit; start en sluit (via app switcher) de app; zet de toegang weer aan en start de app opnieuw. Gebruik de app daarna zoals gewoonlijk. Als het effect heeft gehad, zou je dan de vraag moeten krijgen wélke data de app wil hebben.
    Als het geen effect had kom je daar helaas snel genoeg achter en is een herinstallatie van de app de enige remedie. Zorg er dan wel voor dat je een back-up hebt van data die de app genereert, al dan niet in de cloud, zodat je geen gegevens kwijt raakt.

Bijdrager
    Col

Hej csteelooper, het is gelukt. Na het verwijderen en terug installeren van de app’s werkt alles weer als tevoren.
    Bedankt voor de tip.

Bijdrager
    csteelooper
    Col op 28 november 2017

Hej csteelooper, het is gelukt. Na het verwijderen en terug installeren van de app’s werkt alles weer als tevoren.
    Bedankt voor de tip.

Graag gedaan!!!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.