6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

App Berichten synct niet meer op iMac / Macbook sinds update

DeĀ App Berichten synct niet meer via iCloud op iMac / Macbook sinds de update gisteravond.

Op zowel iMac als Macbook staat toevallig nog een bericht van gisteravond 18.00 uur (dus toen werkte het nog); daarna niks meer.

Op de iPhone staan van vandaag twee berichten, maar die komen dus niet meer op de andere apparaten binnen. Alles gecheckt, overal staat ‘berichten op iCloud’ aan (was trouwens al zo, maar goed).

Is dit een bug in de update of ….

Bijdrager
    nicj56

Ik zou de app eens sluiten met CMD+Q op beide macs, daarna de app weer openen eens kijken of het dan wel bijgewerkt is, heb dit ook wel eens.

Bijdrager
    abbenhui

Dank. geprobeerd, maar helaas. Zelfs beide apparaten opnieuw opgestart zonder effect.

In m’n iPhone zie ik nu wel dit:

maar ik weet niet wat bedoeld wordt met “sluit je apparaat aan”. En WiFi staat aan, zie rechtsboven in het plaatje.

Bijdrager
    abbenhui

Nou, zal ik zelf nog maar even aanvullen:
    Ik heb m’n iPhone op de lader gezet; toen verdween die melding van het vorige plaatje en stond er “uploaden”. Dat maakte verder helaas geen verschil:-(

Inmiddels heb ik ontdekt dat alleen SMS-berichten niet meer synchroniseren. iMessage berichten komen nog wel op alle apparaten binnen.

Van partijen van wie ik vaker een SMS krijg heb ik op de iMac op 22 maart nog een bericht staan; vanmorgen kwam een nieuw bericht binnen op de iPhone, maar dat verscheen dus niet op iMac/Macbook.

Een iMessage bericht dat gisteravond binnenkwam op de iPhone staat wel op de iMac/Macbook.

Bijdrager
    Zuchero

Hi Wim,

Had dit bericht ook en heb mijn iPhone met het snoertje aan de USB van mijn iMac aangesloten en het uploaden ging door.

Daarna zag ik dat mijn iPhone nog niet synchroniseerde met mijn Mac. Ben naar voorkeuren gegaan in berichten en zag dat bij het gedeelte iMessage er geen vinkje stond bij ” Schakel Berichten in iCloud in” . Dat hielp bij mij.

Groeten Wim Spaans (oud collega)

P.S. Uiteraard moet ook op de iPhone bij iCloud staan dat hij berichten moet synchroniseren, maar dat spreekt voor zich. Toch.

Bijdrager
    abbenhui

Dank, Wim. Leuk om weer wat te horen. Ik hoop dat alles goed gaat met je?

“jammer genoeg” stond alles al zoals het moet. Ik ben dus nog niet verder:-(

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.