9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Sillycious

APN instellingen iPhone 4

Van Ben overgestapt naar T-Mobile lukt het me toch maar nietom de APN instellingen van de iPhone 4 te vinden? Volgens T-mobile moeten de instellingen in te stellen zijn bij netwerk bij instellingen, maar er valt gewoon niets in te stellen omdat er niets staat. Dien ik er wel bij te vermelden dat ik een UK toestel heb, maar evengoed raar dat Er niets in te stellen valt voor wat betreft APN of internet. Kan iemand me uitleggen waarom mijn toestel dit niet heeft en hoe (weer) internet te krijgen op de iPhone4? Alvast bedankt.

Bijdrager
    pludgers

al gekeken onder: Instellingen –> Algemeen –> Netwerk ?

Bijdrager
    Sillycious

Vanzelfsprekend, maar er valt niets in te stellen. Ik ben aangewezen op een of andere configurator, maar die kan ik zelf niet configureren. Glitch heeft me er goed mee geholpen. Op Windows pakt het dmg bestand zowiezo niet, dus even terug naar mijn MacBook nu.

Bijdrager
    BasiX

Probeer je netwerkinstellingen eens te herstellen. Dit kan via:

Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Bijdrager
    pludgers

Ook al geprobeerd om via Benm de APN instellingen te downloaden?

Bijdrager
    BasiX

Toevallig pas bij iemand anders ook dit probleem gehad, en daar eerst het Benm profiel laten installeren. Dat werkte helaas niet. De manier die ik hierboven beschreef echter wel.

Bijdrager
    Sillycious

Hehe, het is me gelukt, ik heb inderdaad eerst de netwerkinstellingen hersteld, daarna mijn oude instellingen van Ben verwijderd (was me via Glitch toegestuurd omdat Ben geen iPhone ondersteund), heb zelf het iPhone configuratieprogramma gedownload en kon daar dus een en ander aanpassen.

Dank jullie wel in ieder geval. Ik ben weer blij.

De reden van het nemen van een Sim-only van Ben: Ik heb een Blackberry abonnement en een duo-sim van T-Mobile. Bij telefonisch contact werd me verteld dat ik dan niet zonder extra kosten met het tweede, niet BB toestel, op het internet kon. Toen ik onlangs echter de Micro-sim ging halen bij een T-Mobile servicepoint, werd me dus even doodleuk gezegd dat dat niet waar is en dat je ongeacht welk tweede toestel, je gewoon op het internet kan zonder extra kosten. Dat abo van Ben was dus helemaal niet nodig geweest, maar gelukkig is dat per maand opzegbaar. Dat jullie hier misschien ook lering uittrekken. :sarcastic:

Groetjes,
    Silly

Bijdrager
    Scrobz

Hallo,

Ik heb een unlocked iphone 4 gekocht via de apple store in Duitsland. Mijn abonnement verloopt via BEN en ik heb sinds deze maand ook een internetbundel aangeschaft. Het lukt mij echter niet om een werkende 3G verbinding te krijgen.

Ik heb op dit forum gezocht en en een thread gevonden met tips. Zo ben ik naar Unlockit – APN Changer for your iPhone gegaan en heb ik daar een profiel voor BEN ingeladen. Ik zie echter nog steeds niet het 3G logo verschijnen. Ook heb ik de tip van hierboven betreft het resetten van de netwerk instellingen gedaan maar het mag helaas niet baten.

Bij BEN kunnen ze me niet echt helpen. Ik merk dat de professionaliteit sterk afhankelijk is van de persoon die je spreekt. Zo gaf een medewerker aan dat ik niet zomaar mag stellen dat alle telefoons worden ondersteunt. Een ander gaf aan dat ik naar bel.nl moet om tekst en uitleg op te vragen. Helaas is deze site sterk verouderd.

Bijdrager
    savas_2000

Je kunt met de safari browser van je iphone via wifi de volgende pagina openen iphonesettings.net en vervolgens het APN profiel installeren van Ben

Is makkelijker!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.