3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    macnriq

[Aperture]Quick Preview

Hoi,
    Ik ben Aperture aan het testen om t ekijken of ik het nou wel of niet ga aanschaffen. Ik wil gewoon heel simpel zonder teveel poespas foto’s mooier maken en uitprinten
    Nou als ik mn RAW fotos bekijk met Quick Preview aan zijn de fotos veel mooier dan als Quick Preview uit staat.
    Echter..Als ik de fotos wil uitprinten of exporteren dan doet ie dat zonder de effecten die je krijgt bij Quick Preview.
    En nou ben ik bang dat ik een domme vraag stel, maar..hoe kan ik de foto’s exporteren/printen met de effecten met quick preview??

Bijdrager
    rbojanssen

Ik snap niet precies wat jij nu bedoelt met de effecten bij de quick preview? Bedoel je de eventuele bewerkingen die je gedaan hebt?

Zo ja, dan heeft dat niks met quick preview te maken maar met de master / version weergaven. En in dat geval moet je gewoon bij het exporteren de “versions” exporteren en dus NIET de “masters”.

Je kun bij het exporteren ook kiezen voor een bepaalde “preset”, deze kun je aanpassen in het menu onder: Aperture -> presets…

Suc6 ermee

PS Domme vragen bestaan niet, alleen domme reacties.. .;)

Bijdrager
    macnriq

hoi bedankt voor je antwoord.
    Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, ik probeer wel voorbeelden te posten vanaaf (screenshots)

Wanneer ik een foto in quick preview zet…lijken er ineens effecten over mn foto gegaan te zijn, ze zien er veel kleurrijker uit. Wanneer ik quick preview uitschakel is het weer heel vlak.
    Ik snap niet hoe dat kan eigenlijk….ik ga er vanavond weer eens naar kijken.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.