6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bob_z

Aperture3

Hallo, ik heb net Aperture3 ge├»nstalleerd en als doelfolder voor nieuwe foto’s de Aperture library aangegeven. Als ik nu een foto wil uploaden naar bijvoorbeeld een marktplaats advertentie dan kan ik de gewenste foto niet terugvinden. Als ik Aperture Library aangeef dan open je de Library zonder dat je verder een foto kunt selecteren daarna. Wat doe ik verkeerd?

grtzbob

Bijdrager
    eh801

Als je op upload drukt, krijg je een venster waar je door je computer moet zoeken naar de afbeelding
    Links staat muziek, films en afbeeldingen. Druk op afbeeldingen, selecteer aperture en selecteer de afbeelding!
    Succes

Bijdrager
    Ir.Bob

Nb de oplossing van Mac Elmar is het makkelijkste. Je moet daarvoor wel previews en het delen van previews met iWork/iLife ingeschakeld hebben in de voorkeuren van Aperture. En tweede methode is eerst in Aperture kiezen voor ‘export version’ en die tijdelijk op je Desktop zitten. Laatste oplossing is sleuren en pleuren naar je Desktop. Ook daarvoor moeten previews eerst aangemaakt zijn.

Bijdrager
    bob_z

Bedankt voor jullie reacties. Op de omschreven manier doe ik het ook alleen verschijnt er bij mij alleen iPhoto en Photo Booth en geen Aperture?

Bijdrager
    bob_z

Ahhhh bedankt mensen, ik had de preview settings van Aperture niet goed staan.

Bijdrager
    iep

Je moet in de voorkeuren van Aperture wel de previews aanzetten zodat je het in de andere iLife applicaties maar ook OS X (open file schermen, change background, etc.) kunt gebruiken. Je kunt echter dan wel tegen het probleem aanlopen dat bij het afsluiten van Aperture hij ontzettend moeilijk gaat doen en dan ineens allerlei previews wil gaan maken wat uren kan duren. Aperture lijkt dan te hangen. De oplossing is het uitzetten van die previews.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.