6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Sufkont

Aperture: websites voor foto upload kunnen foto's niet vinden of verwisselen

Wie helpt me mijn “meisje” weer een blij gezicht te geven op valentijnsdag?
    Mij lukt het iig even niet…:cry:

Wat is er mis?

als ze op een foto site (bv picknik) een foto uit de Aperture library wil uploaden kan ze haar foto’s soms niet vinden.
    Omdat ze zijn genummerd door de camera is het makkelijk om die terug te vinden op het nummer.
    Als je daar echter op zoek, krijg je een heel andere foto te zien, waar wel dat nummer onder staat:

Het gaat bijvoorbeeld om deze foto in Aperture:

Op de upload website krijg je dit te zien:

dat is toch een heel andere foto, maar wel met het zelfde nummer.
    Ik hoor ze daar regelmatig over, dus het is geen probleem van 1 foto.
    Haar oplossing is: slepen van de foto naar het bureaublad en vandaar upladen (wat dan wel lukt, maar verre van handig is)

Wie kan ons helpen?

Alvast bedankt

marco

Bijdrager
    Qmagic

wat zie je als je binnen Aperture op die naam zoekt? zie je dan 1 foto? en is dat dan de juiste?

Bijdrager
    Sufkont
    Qmagic op 14 februari 2012

wat zie je als je binnen Aperture op die naam zoekt? zie je dan 1 foto? en is dat dan de juiste?

ik zie inderdaad beide foto’s te voorschijn komen
    Dat is vreemd, want ze heeft maar 1 toestel wat op doornummeren is ingesteld.

Is er nog een andere manier hoe ze aan de dubbele nummers kan komen?

Geblokkeerd
    Bento

Het lijkt me meer een probleem met het nummeren door de camera dan van Aperture. Ik zou even de settings van de camera controleren. En aangezien het om een vrouw gaat ook even aan haar vragen of ze die setting in de camera misschien wel eens aanpast;-)

Geblokkeerd
    Bento

Is het niet zo dat er bv ook foto’s van een andere camera of telefoon in Aperture staan?

Bijdrager
    Sufkont
    Bento op 15 februari 2012

Is het niet zo dat er bv ook foto\’s van een andere camera of telefoon in Aperture staan?

Er is maar 1 camera…

Bento op 15 februari 2012

Het lijkt me meer een probleem met het nummeren door de camera dan van Aperture. Ik zou even de settings van de camera controleren. En aangezien het om een vrouw gaat ook even aan haar vragen of ze die setting in de camera misschien wel eens aanpast;-)

Vooral dat laatste is natuurlijk het eerste wat nodig is;-)
    ik heb de camera (een sony A55) gecontroleerd, en die staat goed.
    Uit verveling heb ik een aantal foto’s gemaakt en een ander stickje op gezocht en daar een aantal foto’s op gemaakt en beiden ingelezen.
    De een is bezig met een reeks in de 8000, de andere met een reeks in de 4000…
    Ik heb echt geen 4000 foto’s afgedrukt….
    Dat is erg vreemd…

Ik vroeg haar of ze de stickjes in de camera zelf heeft geformateerd toe ze die is gaan gebruiken.
    Het antwoord was: dat doe ik iedere keer, omdat het verwijderen in aperture zo verschrikkelijk lang duurt.

Iemand nog suggesties?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.