12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mac-addict

Aperture: “not found”

Wat betekend dit symbol ?

Wat kan apperture niet vinden er staat bij not found ?
    Maar ik heb al mijn foto op mijn hd opgeslagen in de aperture libary?

Of bedoelt apperture wat anders?

Bijdrager
    The_J

Heeft het geen mouse-over bericht? Gezien de vorm van het pijltje denk ik dat het betekent dat je een version bekijkt en dat de master weg is? Zelf nooit gehad. Wat zegt de handleiding?

Bijdrager
    mekker

RTFM

”aperure

The referenced imageÔÇÖs master has not been found.

pagina 291

Bijdrager
    The_J

Dan had ik toch nog gelijk.. wist het niet meer zeker. Maar goed, antwoord is gevonden :).

Bijdrager
    mac-addict

maar betekend dat , dat de foto’s niet in mijn aperture libary is opgeslagen want ik kan wel de volle resolutie foto zien, alleen mag ik het niet aanpassen in aperture maar als ik het naar mijn bureaublad sleep kan ik alles der mee doen wat ik wil ?

Bijdrager
    The_J

Het betekent dat je master weg is. De master heb je nodig om versions te maken. Wat je nu hebt is een version, die kan je vervolgens vast wel omzetten tot master, maar die version is dus in de huidige staat niet identiek aan het origineel en daarom geen master en niet voldoende om zomaar nieuwe versions te maken. Gewoon die version opnieuw importeren werkt soms. Hangt af van wat Aperture onthoudt.

Het is trouwens ook mogelijk dat je een lage resolutie versie hebt. Met gewoon slepen krijg ik nooit master kwaliteit. Met export master wel.

Bijdrager
    mac-addict

Maar hoe is dit probleem gekomen?

Want ik dacht dat aperture gewoon de foto’s bewaarde in de aperture libary en dat ik dan daarna de foto’s die ik heb geimporteerd van bijv. een map gewoon kon verwijderen dat is dus niet zo ?

Of heb ik mischien een tijdje de verkeerde instelling gehad dat apperture de foto’s niet bewaarde? :|

Bijdrager
    The_J
    ”Remly”

Maar hoe is dit probleem gekomen?

Want ik dacht dat aperture gewoon de foto’s bewaarde in de aperture libary en dat ik dan daarna de foto’s die ik heb geimporteerd van bijv. een map gewoon kon verwijderen dat is dus niet zo ?

Of heb ik mischien een tijdje de verkeerde instelling gehad dat apperture de foto’s niet bewaarde? :|

Wat je waarschijnlijk hebt gedaan is een foto bewerkt en als version opgeslagen.
    Daarna het origineel verwijderd omdat je die toch niet nodig had en toen had de version geen master meer.

Bijdrager
    mac-addict

nee ik heb niks bewerkt, want het is bij mischien 200 foto’s

Eenigste wat ik heb gedaan is: de originele afbeeldingen van mijn hd verwijdert (de foto’s die ik al had ge├»mporteerd in de aperture libary)

Hoe laat ik aperture al die notfound images weer als master zien ?

Bijdrager
    The_J
    ”Remly”

nee ik heb niks bewerkt, want het is bij mischien 200 foto’s

Eenigste wat ik heb gedaan is: de originele afbeeldingen van mijn hd verwijdert (de foto’s die ik al had ge├»mporteerd in de aperture libary)

Hoe laat ik aperture al die notfound images weer als master zien ?

Gewoon allemaal opnieuw importeren. Gebruik je geen vaults?

Bijdrager
    mac-addict

vaults?

Dus ik moet alle afbeeldingen verslepen naar mijn bureaublad en daarna weer terug importeren ? :o

Bijdrager
    The_J
    ”Remly”

vaults?

Aperture’s backup systeem, compleet met settings, profiles, sidecarts etc

”Remly”

Dus ik moet alle afbeeldingen verslepen naar mijn bureaublad en daarna weer terug importeren ? :o

Ja.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.