5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    fritsdebeer.com

Aperture naar TIFF..

Hele stomme vraag maar ik kom er zo ff niet uit.

Hoe krijg ik mn RAW uit Aperture naar een TIFF om naar photoshop te gaan.
    Sinds vrijdag heb ik het programma en leer al veel maar dit.. (zal er simpel zijn)
    Normaal kan ik nog wel een paar dagen spitten maar morgenochtend moet ik 1 beeld leveren.

ik hoor graag…

Frits

Bijdrager
    Marc

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2839601&#2839601

Within Aperture, right click or control+click on the image you want to convert, select Output, export version (Shift+Command+E). At the bottom of the export presets click on Edit… To to Tiff (original size) in 8 or 16 bit (last one recommended) In there you can enter the output resolution in dpi (300) and click OK.

Bijdrager
    fritsdebeer.com

super super super…. dank

T is waarschijnlijk een stomme vraag.. maar nog stommer om hem niet te stellen denk ik…

dank

Bijdrager
    First Edit

je kan ook in de preferences van aperture kiezen voor photoshop als ‘external image editor’, dan hoef je voortaan alleen nog maar op een foto te dubbelklikken, en dan opent ie in photoshop (en als je em dan wijzigt, staat ie als nieuwe versie weer in aperture, kies wel even bij ‘external editor file format’ voor tiff ipv psd, anders wordt je library absurd groot!

Bijdrager
    fritsdebeer.com

kijk, ook goede tip.
    T is een mooi programma met veeeel mogenlijkheden zeg.
    Als het allemaal een beetje loopt straks geeft het een mooie workflow.

Is er niet een videopodcast ergens met tips? (zoals je met photoshop ook hebt?)
    Of een forum ergens?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.