13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    BloomPod

Aperture minimale systeemvereisten.

Ik heb een eMac 1,25Ghz met 512MB RAM.
    Ik trek graag foto’s en wil ze gemakkelijk kunnen beheren en snel aanpassen. Dus ik kwam bij Aperture van Apple.

Nu zit ik met twee vragen:

[*:df6147c4ba]Kan hij op mijn eMac draaien? Een eMac kan maximaal 1GB RAM hebben, desnoods doe ik een upgrade. En werkt Aperture nog lekker of werkt het extreem traag?
      [*:df6147c4ba]Kan je iPhoto door Aperture vervangen?
      [/list:u:df6147c4ba]
      Groet,
      Jaak.

Bijdrager
      Hailstorm

Minimale systeemvereisten staan gewoon op de site van Aperture…

”Zerk”

(…) kan ik zonder ver van de waarheid te blijven ook stellen dat het ernstig lijkt alsof je alleen om je postcount geeft.

Bijdrager
      BloomPod

Ik wou gewoon weten of het nog soepel werkte.

De eMac staat trouwens niet in het lijstje, zijn ze die gewoon vergeten of werkt ‘ie daar te traag voor?

Bijdrager
      sypie

Memory requirements

* 1GB of RAM
      * 2GB of RAM for Mac Pro

En de videokaart van de eMac staat er ook niet tussen…

Wat denk je zelf?

Bijdrager
      BloomPod

Beter niet dus,

Weet iemand misschien waar je de minimale vereisten voor Aperture 1 dan kan vinden? Misschien werkt die wel nog goed en kan ik hem ergens op de kop tikken.

edit: hier even gekeken maar daar staat het niet. Waar dan wel?

Bijdrager
      stel maar

de iMac G4 staat er ook niet tussen. is ongeveer gelijk aan een eMac. of een mac mini G4 ook niet.
      dus je hebt voor een desktop minimaal een G5 nodig.

wat ik nou zo raar vind is dat je met een notebook (powerbook) een G4 kan gebruiken van 1,25GHz maar voor een desktop heb je een G5 van 1,6GHz nodig. hoe zit dat nou?

Bijdrager
      BloomPod

Dat vroeg ik mij ook af.

En je hebt minimaal 1GB RAM nodig maar voor een Mac Pro 2GB?

Bijdrager
      stel maar

Aperture 1 heeft de zelfde specificaties.

http://web.archive.org/web/20070905110553/www.apple.com/aperture/specs/

is wel een langzame site.

je kan misschien gewoon een demo downloaden en stom weg proberen.

Bijdrager
      Nietzman
      ”BloomPod”

Ik trek graag foto’s en wil ze gemakkelijk kunnen beheren en snel aanpassen. .

Vergeet het dan maar. Ook met Lightroom.

Bijdrager
      Sunneh

Hmz.. heb eerder apeture geprobeerd te installeren op mijn MBP maar deze was zelfs niet sterk genoeg. Tegenwoordig heb ik ben ik van 1GB naar 3GB werkgeheugen gegaan.. moet nog steeds testen of deze nu wel geaccepteerd wordt. Voor de oudere eMac’s enz, probeer het maar niet want de installatie laat het niet toe.

Bijdrager
      Afroman

Ik heb Aperture geprobeerd op mijn MacBook en het draait als een tiet… Maar het is interessant als je echt bezig bent met fotografie, alles precies wilt ordenen, allerlei fouten uit je foto’s wilt halen en flink wilt inzoomen op foto’s. Het is een geniaal programma, maar het is interessanter voor de Pro’s onder ons. Ik prefereer iPhoto.

Bijdrager
      Brilvisch

Bij mij werkt aperture 2 een stukje vlotter dan aperture 1.
      Ik zie hier zelfs nog geregeld een strandbal in beeld en dan hoofdzakelijk bij een fotoboek bewerking.
      Dus wees bedacht als je het wilt installeren. B.T.W. ik heb het hier op een nieuwe I-MAC 24″ 3.06 Ghz en 4GB ram werken.

Bijdrager
      BloomPod
      ”Nietzman”
      ”BloomPod”

Ik trek graag foto’s en wil ze gemakkelijk kunnen beheren en snel aanpassen. .

Vergeet het dan maar. Ook met Lightroom.

Daar denk ik anders over; hier staan maarliefst 6 eMac’s met vrijwel allemaal verschillende snelheden. Ze lopen van 700Mhz tot 1,42Ghz.
      Nu heb ik op zo eentje van 700Mhz Lightroom – [size=9:49d511cf81]een gekraakte versie maar dat mag Zerk natuurlijk niet weten[/size:49d511cf81] -ge├»nstalleerd, en het werkt vrij goed. Zeker niet op topsnelheid, maar het gaat goed. Dus over het resultaat op een snellere eMac valt dus niet te twijfelen.
      Het systeem/idee, van Lightroom valt me echt tegen. Je kan er heel veel mee, maar ik vind het vrij moeilijk met die catalogs,…

Aperture zal dus niet zo goed werken zoals ik al gehoord heb. Ik wou ook Aperture proberen omdat iPhoto net iets te beperkt is qua aanpassingen op de foto, Aperture en Lightroom daarentegen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.