21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    Nicks

Aperture maar kort leven?

Nadat Aperture al 200 dollar in prijs is gedaald is nu volgens Thinksecret het hele team achter Aperture eruit gegooid door Apple.

Einde oefening?

Bijdrager
    Konus the Dude

Ik weet niet. Als ze wisten dat het een slecht product was waarom hebben ze het dan uberhaupt op de markt gebracht?

Het lijkt me sterk dan het product zo’n kort leven beschoren is. Het verhaal lijkt me wat ongeloofwaarlijk eerlijk gezegd.

Bijdrager
    The_Envoy

is het dan een slecht product?

Bijdrager
    DEform

Misschien gaan ze er een ander team achter steken…
    Hopelijk kan dat team de systeembenodigdheden wat omlaag halen :D

Bijdrager
    The_Envoy

Mogelijks gaan ze de strijd met lightroom gewoon niet aan.
    Misschien hebben ze zelfs een afspraak met adobe?
    Who knows
    Vanavond die beta eens bekijken

Bijdrager
    DEform

Tssss da denk ik niet.
    Heb je lightroom al eens geprobeert??
    ivm Aperture stelt dat absoluut niets voor!

Bijdrager
    J-R0eN

@ The_Envoy : neej het is helemaal geen slecht product, het tegendeel is waar. Omdat ze het team er uit gooien wil dit heus niet gelijk zeggen dat ze ermee stoppen..

Bijdrager
    Freek.

Ligt er aan waarvoor je het wenst te gebruiken DEform. Vooralsnog lijkt het erop dat een bedrijf als waar ik werk meer aan Lightroom heeft dan aan Aperture.

Bijdrager
    The_Envoy
    ”FreekMac”

Ligt er aan waarvoor je het wenst te gebruiken DEform. Vooralsnog lijkt het erop dat een bedrijf als waar ik werk meer aan Lightroom heeft dan aan Aperture.

en waar gebruiken jullie het dan voor:)

Bijdrager
    Freek.

Beiden nog niet. Check homepage voor het bedrijf waar ik werk. Vooralsnog gebruiken we Bridge, RawConverter, PhotoshopCS2 voor verwerking van RAW-beelden uit de Canon spiegelreflexen.

Bijdrager
    CalmCruiser

Gisteren op de MacExpo een seminar gevolgt over Aperture, en ik moet zeggen dat ik best onder de indruk ben van de mogelijkheden. Het is idd veel uitgebreider dan Lightroom. Ook de koppeling naar PSCS2 was ook erg goed (in en export) De demo draaide wel op een quad en had bij sommige bewerken nog wel wat tijd nodig. Ik denk dat ik het vooralsnog niet aanschaf, maar wacht op een versie 2. De RAW workflow in CS2 voldoet nog goed aan mijn eisen en in combinatie met Bridge kun je goed uit de voeten, ook mbt tot metadata.

my 2 cnts. CC

Inactief
    Anoniem

Op Macrumors was er een reactie waar werd gesuggereerd dat Apple dit heeft bedacht om het lek naar ThinkSecret te ontdekken :P:evil:

Bijdrager
    macmickey2

Aperture is een mooi prgramma als je in bezit ben van Quad G5 met 16Gb RAM en 2x 30″ Cinema Displays.
    Ik draai hier tot alle tevredenheid Adobe Lightroom (gratis) op een 400mhz G4 AGP met 1,5Gb RAM.

I rest my case…

Bijdrager
    Katinka
    ”macmickey2″

Aperture is een mooi prgramma als je in bezit ben van Quad G5 met 16Gb RAM en 2x 30″ Cinema Displays.

Is dat niet een heel klein beetje overdreven?

Bijdrager
    McBallistic

Ik werk niet met Aperture, dus kan ik moeilijk vergelijken. Mijn workflow is voorlopig, tot Capture NX van Nikon eindelijk wordt vrijgegeven en Lightroom uit de Beta-status is. De RAW-bestanden die rechtstreeks uit mijn Nikon D-200 komen, brand ik vanop het bureaublad eerst op DVD. Vervolgens open ik de bestanden met Nikon Capture of Adobe Lightroom, afhankelijk van de hoeveelheid. Nikon Capture 4.4 opent 100 bestanden na elkaar zonder problemen, Lightroom blokkeert halverwege (zelfs met beduidend minder bestanden). Ik werk met een Powermac G5 2×2.0GHZ met 2.0 GB intern geheugen. De basisaanpassingen (levels, curves, opscherpen, saturatie doe ik in Capture of Lightroom). Indien er verdere aanpassingen nodig zijn (filters, croppen, printen, lagen,…), ga ik door in CS2. Ook printen doe ik vanuit CS2 omwille van de betere controle. De interface van Lightroom vind ik overigens wel heel geslaagd. Hopelijk zal het programma goedkoper geprijsd zijn dan Aperture. Want CS2+Lightroom+……..

Bijdrager
    macmickey2
    ”Katinka”
    ”macmickey2″

Van Apple:
    Recommended Systems
    Power Mac G5 with dual 2GHz (or faster) PowerPC G5 processors
    Macintosh with 2GHz (or faster) Intel Core Duo processor
    Mac OS X “Tiger” version 10.4.6 (or later)
    2GB of RAM
    Ok had iets overdreven maar als je naar de stratpagina van Aperture gaat wat zie je dan? G5 met 2x 30″:P :P

Bijdrager
    Yorrr

ja maar wat een bullshit…

2 x 30 inch vind echt te groot… dan moet je er 3 meter vanaf zitten ofzo

een 20 of 23 inch is prima…

Bijdrager
    iStevie

Ik ga in ieder geval dat eens testen. die e-coupon…

Dat ik 180 euro terug krijg om op te shoppen in de Store :)

Greetz

Bijdrager
    Esquare

http://wiredblogs.tripod.com/cultofmac/index.blog?entry_id=1468591
    En houden we nou eens op ThinkSecret als een ‘betrouwbare geruchtensite’ te betitelen? :x

Bijdrager
    Overstappertje
    ”macmickey2″
    ”Katinka”
    ”macmickey2″

Van Apple:
    Recommended Systems
    Power Mac G5 with dual 2GHz (or faster) PowerPC G5 processors
    Macintosh with 2GHz (or faster) Intel Core Duo processor
    Mac OS X “Tiger” version 10.4.6 (or later)
    2GB of RAM
    Ok had iets overdreven maar als je naar de stratpagina van Aperture gaat wat zie je dan? G5 met 2x 30″:P :P

Ja, Wat Macmickey bedoelt daar ben ik het wel mee eens. Het programma is heel mooi opgezet, met een gelikte interface, maar de menu / informatiebalken nemen redelijk wat plaats in, en de opzet van aperture is toch zo dat je meerdere foto’s tegelijkertijd open wilt hebben. Als je dan 3 of 4 foto’s in acceptabel formaat wilt bekijken, heb je al gauw behoefte aan een huge scherm.
    Bij aperture heb ik voor het eerst het gevoel dat mijn 20 inch iMac G5 scherm maar net aan is :?

Als je het veel gebruikt, is de aanschaf van een 23″ scherm zeker te verdedigen, en als geld minder een rol speelt dan zelfs een 30-er ja. Of… Twee 23 inch schermen!

Bijdrager
    Overstappertje

Ik heb net de update 1.1.1 geinstalleerd en er zouden performance issues zijn verbeterd. Ik heb echt de indruk dat het allemaal sneller gaat! (is nog maar een eerste indruk, maar goed)

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.