5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    golden

Aperture libary verdwenen .. ???!!!

Aperture ging niet onmiddellijk open, er kwam een venstertje dat die de libary niet vond.

Ik heb dan op iets geklikt in de gauwte; een mappen structuur met data kwam, heb de bovenste aangeklikt.., en toen ging aperture open en… blanco !! Wat ik mij nog herinner is dat ik ergens een extensie ‘trial’ zag, en dat vond ik al vreemd, maar ik klik dan snel maar aan..

Stom, want waarschijnlijk belangrijk om bestanden terug te vinden. Geen idee wat er nog van info stond in dat venster.

Vroeger heb ik die Trial ooit een geprobeerd en heb dan mij dan later een regulier ex. aangeschaft.
    In programma’s vind ik die Trial niet meer terug trouwens.

Mag ik ALSJEBLIEF hopen dat dit niet onomkeerbaar is.. ? Kan er iemand mij helpen .. ?

Dankuu

Moderator
    Night

Wellicht staat hier je oplossing?

Working with Library Files

When the library file becomes large and requires more disk space than is available in its current location, you can move it to a hard disk with more storage capacity. Aperture is preset to create the library file in the Pictures folder on your internal hard disk. You can specify that the library file be located in a different folder or on a different disk. Each time you open Aperture, the application opens the library in the location you specified.

To change the location of the library, you move the library file to a new location and then use the Aperture Preferences window to specify the new location.

Tip: To maximize performance, place the library file on an internal hard disk.

To change the location of a library file:

1 Quit Aperture.
    2 Locate the Aperture Library file in the Pictures folder on your hard disk and move it to the new location in a different folder or on a different hard disk.
    3 Open Aperture and choose Aperture > Preferences, or press Command-Comma (,).
    4 Click General in the Preferences window, if necessary.
    5 Click Choose under the Library Location option.
    6 Navigate to the new location of the library, select it, and click Select.
    7 Quit Aperture and then reopen it.

When you reopen Aperture, it accesses the library in the new location.

Maar goed… dit schijnt een vaker voorkomend euvel te zijn. Een oplossing (voor de toekomst) schijnt het gebruik van de Aperture vault te zijn. Als je geen backup hebt EN geen bruikbare Aperture Library.aplib kan vinden vrees ik dat je veel extra werk voor de boeg hebt.

Zie ook hier:
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=aperture+library+disappeared&btnG=Zoeken&meta=

Bijdrager
    polansky

Aperture kent 2 belangrijke bestanden:

1. de library, deze geeft je ‘mappenstructuur’ weer
    2. de Vault, deze bevat een backup (inclusief library) van de orginelen, dus NIET van de bewerkte bestanden voor zover ik weet.

Heb je geen vault aangemaakt, ben je dus alles kwijt en kun je opnieuw beginnen met het aanmaken van je fotobibliotheek. Het is overigens verstandig om regelmatig een backup te maken van je library. Dat je gebruik hebt gemaakt van de trial, zou overigens geen probleem mogen zijn.

Bijdrager
    EmuuuH

time machine maakt ook backups van de library

Bijdrager
    golden

Connectie Aperture en zijn map terug gevonden.., with a little help from a friend

Foto’s allemaal terug, helaas mijn library organisatie niet.., daar zal ik mijn werk wel mee hebben..

Bedankt voor jullie reacties & advies ! Ik ga ze ter harte nemen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.