7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    golden

Aperture Libary mappen & projecten organisatie suggestie aub

Dag Aperture fans,
    Hoe is jullie bib georganiseerd ?
    Zelf maak ik er een potje van en ben op zoek naar wat inspiratie.
    Nu heb ik mappen zoals familie, vakantie, reportage, landschap, cultuur, enz enz
    Ben toe aan een andere opdeling, want zo gaat het niet verder.
    Hoe ziet die er bij jullie uit ?
    Bedankt

Bijdrager
    curryhano

Ik heb een folder voor bijvoobeeld vakantie, familie, werk, winter etc. Daarin heb ik projecten gemaakt per jaar (2011, 2010, 2009, etc). In deze projecten heb ik albums gedefinieerd voor specifieke onderwerpen. Als ik dus bijvoorbeeld drie keer op vakantie ga, heb ik drie albums onder het project 2010. Zo blijven de projecten van een beperkte grootte, terwijl ik wel voor de aparte onderwerpen een album heb.

Bijdrager
    Ir.Bob

Ik heb een soortgelijke setup als curryhano: folder voor vakantie (subfolder zomer en subfolder wintersport), snapshots, familie, en een voor hobby projecten Etc etc. Daarin projecten voor elke vakantie, of trip, model of idee voor de hobby projecten. Albums heb ik niet veel per project, afhankelijk van de grote een album met een beperkte selectie, of een smartalbum met foto’s die ik in InDesign heb gebruikt. (gebaseerd op kleurlabels die ik met een applescript direct vanuit InDesign uit deel. Verder een aantal library brede smartalbums, gebaseerd op keywords (flickr) of rating, of kleurlabel (grijs voor omzetten naar Z/W, groen voor af layen drukken)

Voor mijn werk heb ik een aparte Library. Daarin staan alleen maar microscoop opnamen. Een folder per project, een project voor elke nieuw expiriment. Smartalbums gebaseerd op keywords waarin bijvoorbeeld type kleuring of concentratie van experimentele stof in staat.

Moderator
    unSOUND

Ik heb mappen voor elke categorie, met daarin projecten voor sub-categorieën. Eigenlijk dus gewoon zoals de TS dat heeft. Ik begrijp nog niet echt wat het probleem is met die werkwijze… De methode met indeling per jaar vind ik juist lastiger, omdat ik vaak een foto zoek op onderwerp, en niet op in welk jaar hij genomen is.

Bijdrager
    golden

Bedankt voor de reacties.

unSOUND, wat bedoel je met ‘TS’.. ?

Bijdrager
    Triumph

TS?

Volgens mij ben je dat zelf, Topic Starter

Bijdrager
    golden

lol

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.