4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Golodhrim

Aperture & iPhoto bibliotheek omvormen tot 1 bestand

Beste,

Ik heb al talloze keren gezocht achter dit probleem, maar vind nergens een uitsluitend antwoord. Hieronder mijn situatie/probleem:

Vroeger gebruikte ik Aperture, maar sinds de laatste ‘major’ update van iPhoto ben ik terug meer en meer iPhoto gaan gebruiken. De bibliotheek heb ik gewoon simpel geïmporteerd vanuit het aperture-bestand (dat is simpel). Echter, nu staat nog steeds die Aperture library van 19 gb er en gebruikt m’n mac voor de ‘nieuw’ te importeren foto’s het iPhoto-bestand.

Heeft er iemand een idee hoe ik het aperture-bestand kan laten samensmelten met het iPhoto bestand?

heel erg bedankt voor de tips/hulp alvast:)

Bijdrager
    Triumph

Als het klopt heb je nu 1 Library, ik heb alleen Aperture Libray die ik zowel in iPhoto als Aperture kan gebruiken.

Bijdrager
    Ir.Bob

Aperture en iPhoto hebben tegenwoordig een ‘unified library’. Daarvoor moet je wel recente updates van iPhoto (>9.3) en Aperture (>3.3) hebben. In het geval van Aperture moet je dan ook minimaal Lion draaien.

Het samenvoegen is relatief simpel: Open een bibliotheek in Aperture, en kies in Aperture vervolgens File->Import->Library. Selecteer daar de andere bibliotheek en klaar is Kees.

Bijdrager
    Golodhrim

super, bedankt!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.