9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    milann

[aperture] Gelijk geschoten foto zien

Hallo,

Als ik mijn Nikon D40 op mijn Macbook aansluit zou ik graag gelijk de geschoten foto op het scherm willen zien.
    Ik heb gelezen dat dit met Aperture kan via ‘tether -> start session’.

Alleen lukt dit niet? Op mijn Nikon blijft verbonden met PC staan en als ik een foto wil maken doet hij dus niets.

Kan iemand mij hiermee helpen of een paar tips geven?

Milan

Moderator
    Night
    Bijdrager
    milann

Night, bedankt voor de link had hem al gezien maar het antwoord staat er niet in..:o

Bijdrager
    curryhano

Ik heb net even zitten kijken naar deze optie. Ik moest mijn camera (Nikon D70s) in PTP mode zetten om dit te laten werken. Eerst camera aanzetten en daarna een Tether sessie starten.

Wel grappig eigenlijk, deze optie…

Jurriaan

Bijdrager
    milann

Wat is Ptp mode?:roll:

Bijdrager
    curryhano

Volgens mij Point-to-Point. Staat bij mij in het setup menu onder de optie USB, Ik kan daar kiezen uit “Mass Storage” en PTP.

Ik heb even gegoogeld en op één van de pagina’s van Ken Rockwell wat hierover gevonden over de D40. http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/users-guide/menus-setup.htm Kijk bij USB. De pagina’s van Ken bevatten een hoop handige tips en truuks voor digitale fotografie en doet een hoop recenties van Nikon spul.

Nu ik ook PTP heb geselecteerd kan ik ook mijn camera gewoon uitzetten in plaats van dat ik mijn camera als disk moet ejecten na het importeren. Vind ik iets makelijker. Ik gebruik mijn camera namelijk nooit als een disk. Ik laat Aperture altijd de foto’s importeren en in PTP mode ziet Aperture nog steeds de camera… :D

Bijdrager
    milann

Thanks voor de website, het is gelukt in PTP mode.
    Weer wat geleerd !

Bijdrager
    curryhano

Ik ook! :lol:

Bijdrager
    milann

Het lukt trouwens ook met de iPhone:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.