-
Q:
[aperture] Gelijk geschoten foto zien
Hallo,
Als ik mijn Nikon D40 op mijn Macbook aansluit zou ik graag gelijk de geschoten foto op het scherm willen zien.
Ik heb gelezen dat dit met Aperture kan via ‘tether -> start session’.Alleen lukt dit niet? Op mijn Nikon blijft verbonden met PC staan en als ik een foto wil maken doet hij dus niets.
Kan iemand mij hiermee helpen of een paar tips geven?
Milan
Volgens mij Point-to-Point. Staat bij mij in het setup menu onder de optie USB, Ik kan daar kiezen uit “Mass Storage” en PTP.
Ik heb even gegoogeld en op één van de pagina’s van Ken Rockwell wat hierover gevonden over de D40. http://www.kenrockwell.com/nikon/d40/users-guide/menus-setup.htm Kijk bij USB. De pagina’s van Ken bevatten een hoop handige tips en truuks voor digitale fotografie en doet een hoop recenties van Nikon spul.
Nu ik ook PTP heb geselecteerd kan ik ook mijn camera gewoon uitzetten in plaats van dat ik mijn camera als disk moet ejecten na het importeren. Vind ik iets makelijker. Ik gebruik mijn camera namelijk nooit als een disk. Ik laat Aperture altijd de foto’s importeren en in PTP mode ziet Aperture nog steeds de camera…
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.