5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    chronos

Aperture faces – exporteren fotos

Voor een afstudeerfeestje wil ik graag alle foto’s die ik van iemand heb aanleveren, om dat op een beamer te laten afspelen.
    Nu zit ik in Aperture te kijken bij Faces, welke foto’s ik van diegene heb. Wat me opvalt is als ik dan 1 of alle foto’s wil exporteren, ik dat nog wel kan aanklikken, maar ik vervolgens geen scherm krijg met de details en waar ik die export wil opslaan. Kortom, wie weet wat ik fout doe en hoe zorg ik ervoor dat ik de foto’s via faces kan opslaan?

Geblokkeerd
    Bento

Heb je de menu optie File – Export dan niet?

Bijdrager
    chronos

Die menu optie heb ik wel staan, maar als ik vervolgens op Master… (of Version…) klik, dan komt er geen vervolgscherm met de vraag waar ik het wil opslaan. Dit nieuwe scherm krijg ik wel als ik via Projects of Events naar de foto’s toe ga.

Wat me ook is opgevallen is dat een deel van het scherm rechtsboven grijs wordt als ik via Faces naar de foto’s ga, dat is op de eerste foto hierna te zien (in vergelijking met de tweede foto via Events).

Bijdrager
    FotoDirk

Heb ik ook al gemerkt, dat die Faces optie niet de handigste is om dan verder te gaan met die foto’s. Het is alleen zinnig om de foto’s eens snel te bekijken, meer helaas niet.

De oplossing is om een “slim album” aan te maken. Dat kost geen diskspace want het album is slim;-)
    Dus new -> smart album kiezen.
    In het zwarte kadertje kies je “add rule” en dan “face”.
    En nu type je de naam van die persoon achter die nieuwe rule die werd toegevoegd.

Geeft de smart album nu ook een betere naam (in dit geval de naam van de persoon bijvoorbeeld).
    Via dit smart album heb je ook al de foto’s waar die persoon op staat, en daarmee kan je net zo werken als met een gewoon album.
    Als je een nieuwe foto tagged of un-tagged dan zal het smart-album automatisch zichzelf aanpassen.

Bijdrager
    chronos

Bedankt voor de tip FotoDirk! Met behulp van deze “truc” is het me inderdaad gelukt om de foto’s van 1 iemand te kunnen exporteren. Vind het nog steeds wel vreemd dat dit niet direct via Faces kan, maar het zij zo.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.