13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Aperture en Slideshow

Goeie morgen,
    Als ik in Aperture (3.03) een slideshow wil aanmaken, verschijnt het venstertje om een thema te kiezen, maar tegelijk ook het spinning wheel, wat er uiteindelijk toe leid dat ik een forced quit moet doen.
    Moet je iets extra installeren om dit werkende te krijgen?

Bijdrager
    Ir.Bob

Er was vlak nadat Aperture 3 uitkwam wel een update voor de Slideshow. Als je 3.03 hebt, dan neem ik aan dat die update ook geïnstalleerd is. Krijg je dat spinning wheel elke keer?

Bijdrager
    Johnyw

Iedere keer als ik iets doe wat te maken heb met slideshows ?

Bijdrager
    Ir.Bob

Krijg je inderdaad dat spinning wheel elke keer als je een nieuwe slideshow maakt of iets anders dat met slideshows te maken HEEFT.

Bijdrager
    Johnyw

Alleen als ik iets doe ivm slideshow’s, Ik ben er om die reden nooit in geslaagd een slideshow te maken met Aperture..
    Ik heb alles verwijderd van Aperture ( en dus enorm veel werk aan beelden verloren) maar tot daar aan toe.
    Waarom werkt dit niet bij mij?
    Ik heb bij wijze van test de trial geïnstalleerd en ook nu hetzelfde probleem.
    Tja, Apple kan blijkbaar ook kloteprogramma’s maken !!

Bijdrager
    Ir.Bob

Maak eens een helemaal lege nieuwe library aan en probeer dan nog eens een slideshow te maken. Werkt het dan wel? Zo ja, dan moet je de ‘peviews’ weggooien en opnieuw laten opbouwen.

P.s. waarom heb je in hemelsnaam alles verwijderd van Aperture. De oplossing is erger dan de kwaal. Verder is de trial exact hetzelfde als de op CD geleverde versie.

P.p.s. Wat voor een Mac heb je (met hoeveel geheugen)

Bijdrager
    Johnyw

Sorry, ik reageer misschien laat, maar ik krijg geen email meldingen als er een reactie is.

Ik heb een nieuwe library aangemaakt, maar dat geeft geen verschil gemaakt..
    File>new>slideshow : dialoog venster om thema te kiezen opent en van zohaast ik daar iets probeer in te doen verschijnt het wieltje ! Alhoewel ik de cursor nog kan bewegen (het wieltje dus) lijkt het wel alsof alles vastgelopen is ?
    Mijn mac:

Bijdrager
    Ir.Bob

Hmm vreemd, 4GB zou ruim voldoende moeten zijn. Probeer eens je Aperture voorkeuren (zie hieronder, opnieuw opstarten nadat je dat hebt gedaan) weg te gooien, misschien dat dat iets uithaalt. Soms wil het ook helpen om Aperture in 32-bit modus te draaien. (via info menu in Finder te selecteren)

ergens

Thanks to Matthew Bergsma at the Apple Discussions board, my Aperture 3 is now running fantastic and fast!! He suggests that you first make sure to have done all necessary software updates, then delete all files in the following three folders:

Hard Drive/Library/Caches
    Hard Drive/System/Library/Caches
    Hard Drive/Users/(Your user)/Library/Caches

Also delete this file:
    Hard Drive/Users/(Your user)/Library/Preferences/com.apple.aperture.plist

Read more: http://techpatio.com/2010/apple/aperture-3-performance-fix-slow-aperture-run-faster#ixzz0vo51siDY

Bijdrager
    Johnyw

t’is inderdaad erg vreemd …
    En de hierboven beschreven ingrepen had is reeds uitgevoerd.
    Maar het is dus niet een kwestie van snelheid…
    Ik weet het niet meer.

Bijdrager
    Johnyw

In 32 bit mode doet ie het wel..
    Maar de uiteindelijk kwaliteit is een ramp:(

Maar goed, de bedoeling is om nu eindelijk eens een “apple like” slideshow te kunnen maken , die ik dan op mijn site kan plaatsen en die fungeert als portfolio..
    Als je weet dat ik werk met een middenformaat camera, en de beelden van zeer hoge kwaliteit zijn, wil ik dat wat graag terug zien in mijn portfolio.
    Maar misschien is Aperture daar niet het aangewezen programma voor ?
    Wat is het alternatief..

Bijdrager
    Ir.Bob

Kijk eens bij de instellingen van de previews in Aperture’s voorkeuren. Wellicht staan die heel laag ingesteld. Hoe heb je de slideshow uiteindelijk uitgevoerd (welke instellingen)?

P.s. Het weggooien van voorkeuren was toevallig een oplossing voor iemand die gebrekkige snelheid had. Maar levert vaker een oplossing voor vreemde problemen.

Bijdrager
    Apfel

In 32 bit mode doet ie het wel..
    Maar de uiteindelijk kwaliteit is een ramp

Als je de slideshow wil exporteren naar een YouTube of iPod formaat dan is het resultaat inderdaad om te huilen, een gezicht is dan niet meer te herkennen, acceptabel is dan nog 720p maar dan krijg je een heel groot bestand.
    Bij het exporteren gaat het bij mij ook vaak mis, Aperture is dan een hele tijd bezig en loopt halverwege het proces vast.
    Overigens speelt de slideshow in Aperture wel goed af.
    Er is ook een mogelijkheid om een Web Journal of Web Page aan te maken in Aperture.
    In b.v. Photoshop kun je ook web photo galleries aanmaken.

Bijdrager
    Sumar

Ik probeer ook een slideshow te maken in Aperture. 437 Foto’s met muziek (mp3) eronder, export naar 720p movie bestand. Hij blijft hangen op 2/3 (iets minder). Het Aperture proces loopt wel door maar er gebeurd niets. Spul staat in een schone library. Ik werk op een Macbook met 10.5.8.

Hetzelfde heb ik met iPhoto: blijft ongeveer op dezelfde plek hangen. De prefs van iPhoto verwijderd maar dat hielp niet. De eerste poging naar Quicktime ging heel rap (minutenwerk) maar dan pakt die alleen de eerste track van de muzieklijst (heel irritant).

Al uitgebreid gezocht op het net maar geen oplossing gevonden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.