4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    dolledries74

Aperture 3 opslaan foto

Nu gebruik ik sinds kort het programma Aperture 3 voor het bewerken van foto’s.
    Het is echt een geweldig programma alleen opslaan van foto’s snap ik niet.
    Je moet eerst foto’s importeren dat ia allemaal geen probleem.
    Na het bewerken van foto’s kan ik nergens terug vinden op de foto’s weer terug op te slaan op mijn externe harde schrij.
    Hopelijk weet iemand hier een oplossing voor

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aperture is een programma waarin je foto’s beheert. Je kunt er ook aanpassingen in maken, maar het hele idee is dat je ze in Aperture laat staan om ze daarmee te organiseren in albums, gebeurtenissen, enz. Als je foto’s in een ander programma nodig hebt, dan kun je ze exporteren vanuit Aperture, maar het is niet de bedoeling achter het programma dat je dat met elke foto doet nadat je hem erin bewerkt hebt.

Als het je puur om het bewerken van foto’s gaat, die je in mappen op je harde schijf wilt hebben staan, dan kun je beter Photoshop of zo gebruiken.

Bijdrager
    dolledries74

Jakko,

Kijk nu wordt het allemaal wat duidelijker.
    Jammer dat ze dit programma dan zo hebben gemaakt. Het had namelijk een goeie concurrent van photoshop kunnen worden.
    Bedankt voor je reactie Jakko

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat is niet de bedoeling erachter — Aperture is de “pro”-versie van iPhoto, en is een concurrent van Adobe Photoshop Lightroom, niet van Photoshop “zelf”.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.