10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielson30

Aperture 3 opent niet.

Hai,

Ik heb een probleem, was bezig in Aperture 3, toen mijn Mac in een keer vast liep :s
    Dacht eerst, hmm, batterijen van de muis leeg etc, maar niets werkt. Toen een force stop gedaan helaas.

Nu wil ik Aperture 3 weer openen, alleen krijg ik deze melding:

Ook met alt+cmd ingedrukt opent hij Aperture niet.

Nu las ik dat het ook een verkeerde verwijzing kan zijn naar mijn library, maar waar staat dat?

Hopelijk weet iemand de oplossing, want ik heb uiteraard wel een reserve kopie met time machine van vorige week.
    Maar heb net een fotoshoot gedaan deze week en die is daar niet op meegenomen,
    Foto’s van de shoot heb ik ook wel op een andere externe schijf, maar niet de bewerkte.

Wie weet raad? Thanks alvast, Gr Niels

Bijdrager
    Yggdrasil

Herstel eens de schijfbevoegdheden, dat kan helpen!

<br />
    Schijfhulpprogramma > Herstel schijfbevoegdheden...<br />

Bijdrager
    Stirf

Aperture starten met ALT ingedrukt?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De foutmelding is duidelijk genoeg. Door het vastlopen (of geforceerd uitzetten) is de Aperture library corrupt geraakt. Maar uiteraard heb je een backup gemaakt met TM….. ja toch?:eek:

Bijdrager
    Nielson30

Heb inderdaad een backup met TM, maar dan ben ik mijn bewerkingen kwijt van de laatste shoot helaas.
    Dus ga eerst een herstel schijfbevoegdheden eens proberen, hoop dat het op een andere manier dan terugzetten met TM kan…:sad:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

TM maakt elk uur een backup, dus wat je kwijt bent is hooguit dat van dat laatste uur.

Bijdrager
    Nielson30

Helaas, staat die op een externe schijf die niet altijd aan staat.
    Daar maar eens verandering in brengen;-)

Bijdrager
    Ir.Bob

Ik neem aan dat je alle drie de opties hebt geprobeerd toen je Aperture opstartte met cmd-alt?

Bijdrager
    Nielson30

Het is gelukt, nogmaals heel de library opnieuw geïnstalleerd, optie 3, deze keer lukte het wel, duurde ook een stuk langer. Thanks allemaal voor de tips, ben blij dat het is opgelost.

Nog even over die externe schijf, dat is een schijf van 2 TB, is het niet “schadelijk” als die schijf 365 dagen, 24 uur per dag aanstaat? Eigenlijk zet ik hem om die redenen alleen aan 1 x in de week om time-machine te laten draaien.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Over het wel of niet aan laten staan van externe schijven (of de computer zelf) is al veel gezegd, maar er bestaat geen onderzoek naar de levensduur resultaten. Je kunt gewoon al je externe schijven aan laten want de meeste modellen vallen net als de computer zelf in een sluimer stand. Alles steeds uitzetten is om de levensduur te verlengen niet nodig omdat zoals gezegd er nooit onderzoek is gedaan naar het effect er van en het is vermoedelijk ook verwaarloosbaar.
    Ik heb constant 6 externe drives aan staan en er zijn er gedurende 4 jaar 3 kapot gegaan van 2 verschillende merken. Maar er is er ook een van die merken die nu al 8 jaar oud is en nog steeds perfect werkt.

Over het algemeen beveelt men aan om apparaten die dat kunnen in de sluimerstand te zetten. Elke keer als een dergelijk apparaat weer daadwerkelijk aan wordt gezet krijgen alle componenten een ‘stoot’ te verwerken en zetten ze uit door de warmte vooral als de ruimte waar ze stonden relatief koud was. Dit constant krimpen en uitzetten kan op den duur een probleem veroorzaken. Maar nogmaals: echte cijfers over de gevolgen voor de levensduur zijn er niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.