6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    joasdekker

Aperture 3: Foto uit faces verwijderen

Ik heb per abuis bevestigd dat een bepaalde foto ‘persoon X’ is.
    Nu wil ik deze foto dus verwijderen uit de stapel bij persoon X, maar niet de gehele foto uit de library hebben.
    Heb al via Name de naam verwijderd van de desbetreffende persoon, maar deze blijft nog gewoon in de map bij persoon X staan wanneer ik blader door faces.
    Wie weet hoe ik dit kan doen?

Grts,

Joas

Bijdrager
    Yaris

Gelezen op Apple Discussions:

Select the person you want to delete and press Command+Delete. Aperture will ask you if you want to delete the person from the “Faces” database. It should then remove the name from Faces but the pictures will remain in Aperture.

Bijdrager
    Thoomas

Rechtermuisknop op de betreffende foto > Dit is niet ‘-naam-‘

EDIT: Excuses, ik dacht dat dit over iPhoto ging. Met Aperture kan ik je niet helpen.

Bijdrager
    Yaris

Hier is een workaround die ik heb gemaakt uit twee posts op Apple Discussions: verander de naam in een nieuwe naam en verwijder die nieuwe persoon uit de database.

To rename a person in an image

1. Select an image containing the face of a person you want to rename.
    2. Click the Name button in the toolbar.
    3. Select the face label for the person whose name you want to change and enter a new name in the text field.

To delete a person from the database

1. Select the person you want to delete and press Command+Delete.
    2. Aperture will ask you if you want to delete the person from the “Faces” database.
    3. It should then remove the name from Faces but the pictures will remain in Aperture.
    Bijdrager
    joasdekker

Yaris, ik wil geen foto uit de database verwijderen, alleen een foto uit de map bij een bepaalde persoon.
    Kom er net echter achter dat dit te doen is wanneer je op de button confirm faces klikt.
    Door op de foutieve foto te dubbelklikken verwijder je deze bij de betreffende persoon.

Bijdrager
    Yaris

Gelukt dus. Maar met mijn workaround zou de foto niet uit de database verwijderd zijn, alleen de persoon aan wie hij was toegewezen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.