9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Willem

Aperture 3 draait niet op Intel Core Duo – moet Core 2 Duo zijn

Ben er inmiddels achter gekomen dat Aperture 3 niet op een Macbook Pro1.1 met Intel Core Duo wil draaien…. Installeren lukt al niet eens.

Via ’t web meer gedetailleerde specificaties achterhaald: Aperture is 64-bit en heeft een Intel Core 2 Duo nodig om te kunnen draaien. Dat staat dus niet in de specificaties die Apple zelf afgeeft…. zucht…

Gelukkig draait het prima op m’n iMac 27″ i7:-)
    En ik moet dus blijkbaar op zoek naar een nieuwere Macbook Pro…

Willem

Bijdrager
    Pieterr

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=989422
    Er zijn toch mensen te vinden die het gebruiken op een Core Duo systeem.

En inderdaad zegt Apple niet expliciet in de specs dat je minimaal een Core 2 Duo nodig hebt.
    http://www.apple.com/aperture/specs/
    Wordt wel aangeraden.

Welke OS X versie heb je op die MacBook geinstalleerd?
    Je moet wel minimaal Leopard hebben namelijk.

Bijdrager
    Willem

Ik gebruik de nieuwste versie van het besturingssysteem Snow Leopard met alle updates erop. En ook bij de Apple winkel in Den Bosch krijgen ze het niet geïnstalleerd….

Vreemd. Iemand nog enig idee?

Willem

Bijdrager
    Pieterr

Welke foutmelding krijg je precies te zien?

Bijdrager
    Willem

Eh, helemaal geen foutmelding. De installatie-DVD komt niet voorbij het scherm waarin ik mijn naam en serienummer moet invullen. Als in dat scherm op “GA door” klik, dan gebeurt er helemaal niets meer….. En als ik een tweede keer aanklik, dan komt de “spinning ball of death”.

Het ligt niet aan de DVD-speler, want alle andere software op DVD wordt prima geïnstalleerd.
    Het ligt niet aan de installatieschijf, want die doet het prima op andere machines.
    Het ligt niet aan een-of-ander controle door Apple van het aantal machines waarop dit serienummer geïnstalleerd is, want dezelfde DVD met hetzelfde serienummer kan ik prima op andere machines installeren.

Dus, ik heb geen idee.

Je zegt dat anderen het wel draaiend hebben gekregen op een Intel Core Duo machine? Dan ben ik erg benieuwd hoe ze dat voor mekaar hebben gekregen, en wat dat dan voor machines zijn. Heb je daar misschien informatie over?

Bedankt alvast.

Willem

Bijdrager
    Pieterr

Heb je die link bekeken die ik eerder gaf?
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=989422

Zoals ik het begrijp hebben de meesten eerst de Trial geinstalleerd.

Krijg je in de Console app nog foutmeldingen te zien als je probeert Aperture te installeren?

Bijdrager
    barrZ

probeer Adobe Lightroom 3 eens. heel fijn en mooi prog.

Bijdrager
    Willem

Ka ik had die link gelezen. Het was me overigens niet meteen zo duidelijk dat die mensen eerst de trial hebben geïnstalleerd. Ik zal dat ook eens doen – misschien dat dit nog verschil uitmaakt. En dan – als het werkt – gewoon m’n eigen serienummer invullen, neem ik aan?

Willem

@Bart – Lightroom heb ik ook wel geprobeerd maar die route ga ik niet nemen. Bedankt in ieder geval.

Bijdrager
    Willem

Dus ik heb de trial geprobeerd te installeren…… lukt ook niet……….. Ik snap er niks meer van; de Apple dealer begreep het ook al niet….Maandag Apple maar eens bellen. Ik heb in ieder geval al een mailtje gestuurd, voor wat dat waard is. Benieuwd of daar nog ooit op gereageerd gaat worden.

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.