17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Yggdrasil

Aperture 3: desktop wallpapers

Hoi iedereen,

Ik heb al sinds het begin van mijn gebruik van Aperture 3 al mijn foto’s vanuit finder in Aperture 3 gezet, zo zijn al mijn foto’s opgeslaan in de database en bespaart dat weer heel wat ruimte.

Echter, als ik een foto als desktop wil gebruiken zijn die soms gans gepixeld. Zo heb ik mijn map met ongvr. 200 wallpapers geïmporteerd in Aperture. Wanneer ik die wallpapers instel zijn ze soms gewoon gepixeld.

Hoe ga je dit tegen? De meeste hebben een resolutie van 1680×1050 zoals mijn 20″. Toch zijn ze gepixeld…

Alvast bedankt!

Moderator
    unSOUND

Dan staan de Previews waarschijnlijk ingesteld op de helft van het origineel… Previews instellen op “Don’t limit”, en de quality hoog zetten, minimaal 9 ( ikzelf gebruik 11 )

Vervolgens zul je de huidige previews moeten wissen en nieuwe aanmaken.

Bijdrager
    stavos

OT: wie is die dame? Linkje? :crazy:

Bijdrager
    Yggdrasil

@ unSOUND: Ik heb ze veranderd. Maar hoe ‘rebuilt’ je ze nu?
    @ Stavos: ik weet niet meer waar die vandaan komt… Was gewoon van internet geplukt.

Bijdrager
    stavos

Uploadje dan??:wink:

Bijdrager
    Ir.Bob

In de voorkeuren van Aperture bij Previews moet je dit aanpassen.

Bijdrager
    Yggdrasil

Zoals ik al zei, de foto’s zijn blijkbaar verkleind en gepixeld. Ik heb het origineel niet meer. Ik heb ‘m nu blijkbaar enkel nog in 800×600.:sad:

Bijdrager
    Yggdrasil

@ Lr. bob, zo ver was ik al… Ik weet alleen niet hoe ik ze kan ‘vernieuwen’…

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb ’t inmiddels gevonden onder Photos > Update previews. Al denk ik dat dat nog niet verklaart waarom mijn wallpapers in het formaat 1680×1050 worden gecropt tot wazige, gepixelde desktopafbeeldingen van 800×600…..

Bijdrager
    hutkoffer

Upload, upload, upload!

Bijdrager
    stavos
    Niiiiiickk op 05 augustus 2010

Ik heb het origineel niet meer. Ik heb \’m nu blijkbaar enkel nog in 800×600.:sad:

Time Machine?

Moderator
    unSOUND
    Niiiiiickk op 05 augustus 2010

Ik heb \’t inmiddels gevonden onder Photos > Update previews. Al denk ik dat dat nog niet verklaart waarom mijn wallpapers in het formaat 1680×1050 worden gecropt tot wazige, gepixelde desktopafbeeldingen van 800×600…..

Je moet volgens mij eerst de foto’s selecteren en kiezen voor :

Photos > Delete preview

En dan Aperture afsluiten en weer opstarten, dan gaat hij nieuwe previews maken.

Dat ze dus minder worden zegt het al in de voorkeuren: Aperture stuurt niet de originele bestanden als wallpaper, maar de previews. Dus als jouw previews klein zijn, zien je wallpapers en blokkerig uit.

Bijdrager
    Yggdrasil

Bedankt unSOUND! Ik heb ze allemaal verwijderd en ben ze nu opnieuw aan het aanmaken.

Bijdrager
    jpeeters
    Moderator
    unSOUND

Jammer dat ze ( zoals zoveel babe sites ) zijn uitgeschoten met het oppervlak-vervaag filter… Haar huid lijkt nu eerder op gesmolten kaarsvet…:neutral:

En voor degenen die hem liever zonder kalender hebben:

http://www.onemorething.nl/uploads/community/1b8a7c9bfe0b5f2256241749194b9ab0a0144d8a_0.jpg

Bijdrager
    stavos

:crazy:

Bijdrager
    Ir.Bob

@unSOUND en da’s toch zonde, want ze heeft van die lieve sproetjes…

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.