10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    GJG

Aperture 2 opnieuw installeren

Na alles van Aperture verwijdert te hebben, kan aperture 2 niet meer geinstalleert worden. Alleen de Sample Projects worden op de installatie cd gelezen. Bij Aperture software staat sla over aangevinkt.
    Iemand misschien een oplossing?

Bijdrager
    Jens

Zoek met je spotlight naar alle bestanden die ‘Aperture’ bevatten en probeer deze te verwijderen. Probeer daarna nog eens te installeren. Althans zo had ik het is gedaan, en dat werkte.

Bijdrager
    Pascalvilt

Als het goed is zijn dit de filelocations van Aperture. als deze aanwezig zijn verwijderen.

» /Applications/Aperture
    » /Library/Preferences/com.apple.com.RegAperture.plist
    » /Library/Application Support/ProApps/Aperture System ID
    » ~/Library/Application Support/Aperture
    » ~/Library/Preferences/com.apple.Aperture.plist

Bijdrager
    GJG

Deze heb ik reeds verwijdert. De reden om alles van Aperture te verwijderen, is een mislukte upgrade naar Aperture 3. Wellicht moet daardoor nog een ander onderdeel verwijdert worden?

Moderator
    unSOUND

Waarschijnlijk staat de reciept nog in de library, waardoor de installer denkt dat het al geinstallerd is…

Library > Reciepts >

Bijdrager
    GJG

Ook uit deze mappen heb ik alles wat met aperture te maken heeft verwijdert.

Moderator
    unSOUND

Misschien een idee om de installatie te forceren met Pascifist…

Bijdrager
    GJG

Ken het programma niet, maar heb de downloadsite voor me. Wat doet het precies?

Moderator
    unSOUND

Het kan de installatie van een programma uitvoeren op het moment dat OS X’ eigen installatieprogramma het om wat voor reden dan ook weigert. Nadeel is dat het dus ook dingen kan installeren die niet bij jouw systeem passen, maar dat geldt meer voor programma’s die dieper in het systeem geworteld zitten, zoals QuickTime en dergelijke.

Bijdrager
    GJG

Opgelost.Het is gelukt met bovenstaande programma, maar daarna reageerde finder/herstart niet meer. Toen OSX maar opnieuw geinstalleert. Alles draait weer perfect.

Bedankt voor de reacties!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.