7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    James71

Aperture 2 – Geëxporteerde beelden onscherp / Soft

Vraagje voor de Aperture gebruikers

Sedert versie 2 merk ik op dat de geëxporteerde (resized) beelden onscherp lijken (soft)

Al eens wat gespeeld met de sharpen settings, doch niet het gewenste resultaat :cry:
    Kan je ergens de “beste instellingen” voor een bepaald camera type vinden?
    Ben dus op zoek naar een soort van “camera profiel”

Had ergens opgevangen over een “workaround” met Automator en CS3 om de RAW beelden te verwerken en exporteren. Als iemand me daarmee kan helpen ben ik ook al wat gelukkiger :)

Bijdrager
    bartje

Als je dan toch een CS3 pakket hebt, waarom niet Adobe Lightroom [size=9:b75dd1093e](2.0 beta?)[/size:b75dd1093e] proberen om je RAW beelden te verwerken?

Bijdrager
    James71
    ”bartje”

Als je dan toch een CS3 pakket hebt, waarom niet Adobe Lightroom [size=9:01fba88d0f](2.0 beta?)[/size:01fba88d0f] proberen om je RAW beelden te verwerken?

Omdat ik Aperture al gebruik sinds versie 1.0 en al mijn beelden daarin beheerd worden.
    Sinds versie 2.x is dit probleem gerezen.

Bijdrager
    Felicao

Ik meen dat de voorvertoning foto’s altijd wat ‘waziger’ weergeeft…zijn ze na het exporteren ook onscherp in bijvoorbeeld safari of iPhoto?

Bijdrager
    James71

probleem is o.a. hier beschreven (nu nog een oplossing)

Bijdrager
    darh

Hoe exporteer je je foto’s? De standaard export settings hebben namelijk niet de maximale kwalitiet. Zelf een export profiel aanmaken helpt wel wat.

Bijdrager
    James71
    ”darh”

Hoe exporteer je je foto’s? De standaard export settings hebben namelijk niet de maximale kwalitiet. Zelf een export profiel aanmaken helpt wel wat.

Doe wel een rezise bij de export.
    Is het misschien beter dat ik de resize niet met Aperture doe dan?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.