9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Ketsjap

Apecode tracker: wat betekent dat allemaal?

Ok, I need help want nu snap ik er even niets meer van :?

Dit staat als info bij mijn tracker van apecode:

01 apr 05 30 10 departed direct CNSHA30
    30 mar 05 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai
    30 mar 05 32 05 Flight Booked Kuehne & Nagel Shanghai
    29 mar 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
    29 mar 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
    29 mar 05 00 05 Data received from supplier CNSHA30
    29 mar 05 30 64 Departed from source CNSHA30

Ik kan volgen tot “flight departed”, maar wat “departed direct” moet betekenen weet ik totaal niet! Ik heb dat gegoogled, en de meeste resultaten hadden er nog een zinnetje tussen staan:

06 dez 04 30 10 Departed direct CNSHA30 08 dez 04
    06 dez 04 40 60 Arrived at EDC KN Luxemburg 08 dez 04
    03 dez 04 32 55 flight departed Kuehne & Nagel Shanghai

Die “arrived at EDC KN Luxemburg” staat er bij mij dus niet en nu weet ik niet goed wat dit nu betekent… Is m’n iBookje nu in Luxemburg of nog altijd airborne boven weet-ik-veel-waar ?

Zelden zo ongeduldig geweest! :roll:
    Elke uitleg wordt ten zeerste gewaardeerd :wink:

Bijdrager
    Yaris

Ik heb van de tracking van mijn Mac mini ook niet alles gesnapt, maar ik kan je wel zeggen dat hij op de dag van de ETA (Estimated Time of Arrival) aan TNT is overgedragen en de dag daarop bij mij thuis bezorgd is geworden. Je kunt zien dat je bestelling aan TNT is overgedragen wanneer je in de tracker van Apecode op het blauwe onderlijnde nummer van de delivery note klikt en dat nummer vervolgens door de website van TNT herkend wordt.

Bijdrager
    Ketsjap

Nog zoiets raars: bij ETA staat er niets :?
    Aan TNT zal ‘m nog niet zijn overgedragen want de site van TNT herkent m’n nummer niet…

Ik hoop zo hard dat ‘m al in Luxemburg ligt……

Bijdrager
    Yaris

Sorry, maar je bestelling is pas vanuit Shanghai vertrokken ? Het kan twee weken duren voor hij dan hier is. Zie dit draadje.

Bijdrager
    Ketsjap

Ik heb dinsdag een verzendbevestiging gekregen, en eergisteren was het “flight departed” dus ik veronderstel dat ie nu toch wel uit China zou moeten zijn… :oops:

Bijdrager
    Yaris

Hij kan dan wel verzonden zijn, maar er is natuurlijk een verschil tussen de dag van verzending en de dag van aflevering, tenzij je in Shanghai zelf woont. :lol:
    Wij Europeanen moeten twee weken wachten op een pakje uit China. Zelfs als het in Luxemburg gearriveerd is, kunnen er nog meerdere dagen over gaan voor je het in handen krijgt. Mijn Mac mini is op een donderdag in Luxemburg aangekomen en pas dinsdag van de week daarop bij mij afgeleverd.
    Er is een grote kans dat je iBook al verouderd is op het ogenblik dat je hem ontvangt. Maar ja, zoiets weet je nooit op voorhand. Nog even geduld en veel plezier met je aankoop.

Bijdrager
    Ketsjap

De zenuwen lopen ondertussen de spuigaten uit :)

Op de Apecode site staat nog steeds “departed direct”, maar op de trackingsite van Apple zelf zeggen ze “depart terminal LUXEMBOURG, LU, LU 01 Apr 2005”.

Betekent dit dat ie uit Luxemburg vertrokken is? En waarheen dan wel? Ik hoop dat ze’m niet van Lux eerst naar Eindhoven verschepen om in België te leven; dat zou een behoorlijke omweg zijn…

Ach, ik denk dat ik dadelijk eens naar Apple ga bellen :)

Bijdrager
    Ketsjap

05 Apr 2005 08:41 Liege Out For Delivery

Whiiiiiiiiiiiiiiiii nog enkele minuutjes!!! :D :D :D

Bijdrager
    Duke Morpheus of Atreides

En weer een happy Maccer:D

Mijn nieuwe Mac Mini vertrok op 24 maart uit Tsjechie. Vervolgens duurde het 5 dagen eer hij in Luxemburg aankwam. Daar heeft hij 2 dagen gestaan. Vrijdag avond kwam hij met TNT in Eindhoven aan en maandag 4 april werd hij bij mij op het werk afgeleverd.

En inderdaad, het wachten duurde wel erg lang ja…:x

Maar goed, hij is binnen 8)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.