10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ross

apart print probleem via netwerk of airport extreme

Volgende situatie thuis. Ik heb 2 basisstations. 1 beneden 1 boven. Zelfde naam zelfde beveiliging. Ik heb dus overal in huis vol bereik netwerk. Geen wds omdat deze trager wordt. Dit werkt zo op zich prima. Macbook pro pakt gewoon de sterkste signaal automatisch op.
    Beneden tele2 modem met draadloos
    Boven airport extreme (new)
    Ze zitten beide op zelfde ip reeks. 192.168.1…
    Boven op de airport een lexmark laser printer via usb poort.
    Ook een xerox laser op de ethernet poort van airport extreme.
    Als ik dus boven zit kan ik prima printen via de xerox printer. Ben ik beneden, dan print hij niet. Dan moet ik eerst naar boven. Laptop in slaapstand, dan weer aan en dan print hij gelijk. Dus ik vermoed dat de macbook pro persee op de airport het net op moet om te kunnen printen. Maar het is hetzelfde netwerk, dus hij zou toch ook moeten printen als ik op de tele2 modem zit?

Wat doe ik verkeerd.

Bijdrager
    Pieterr

Hangt de AirPort Extreme via een ethernetkabel aan je Tele2 modem?
    Heb je bridge-mode aangezet (en DHCP uitgezet) op je AirPort Extreme?

Bijdrager
    Ross

ja, airport hangt via een ethernet kabel aan de tele2 modem.
    Hij staat inderdaad in bridge modus, anders zou de ip reeks zowiezo anders zijn. Dat is allemaal goed.

Bijdrager
    Pieterr

Zie je de printer(s) wel op het netwerk, beneden, met IP Scanner en met Bonjour Browser?

Bijdrager
    Ross

ga ik vanavond checken.

Bijdrager
    Ross

Gecheckt met bonjour browser. De lexmark wordt gezien, de xerox niet.
    Met ip scanner zie ik staan unidentified xerox device met ip 192.168.1.68
    airport extreme heeft 192.168.1.8
    macbook pro heeft 192.168.1.7
    tele 2 heeft 192.168.1.1
    Wat ik niet snap is, dat ik ook unidentified rare ip adressen zien
    172.16.84.1
    en 172.16.233.1
    geen van beide zijn mijn hoofd ip adres.

Pieterr zie jij hier ergens de fout in?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Ross”

Pieterr zie jij hier ergens de fout in?

Ik zie hier niet zo 1-2-3 wat er fout is. Je AE lijkt inderdaad in bridge-mode te staan, omdat je Xerox een IP address met het goede subnet mask heeft gekregen. (Of heeft de Xerox een een fixed local IP address?)

Misschien heb je nog iets aan de info in deze topic: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=122853

Bijdrager
    Ross

Echt bizar. Ik kan de printer beneden pingen (tele2).Ik kan m configureren als ik de ip direct intyp in browser, maar printen met geen mogelijkheid. Ik heb dmz host richting printer open gezet en ook poorten 9000 tot 9999. Geen resultaat.
    Via lpr, bonjour en lpd. Geen resultaat. Printer verwijderd en toegevoegd geen resultaat. Sterker nog, als ik beneden de printer verwijder, dan vindt hij de printer ook niet als ik opnieuw zoek. Ip op dhcp en manueel geprobeerd. Ook niets. subnetmask komt overeen. Ik weet echt niet wat het kan zijn. Bizar gewoon.
    Wie biedt de verlossende oplossing?

Bijdrager
    Ross

gelukt!!!
    ik heb dit keer niet gezocht via de normale printer zoeken maar via IP en dan LDP printer. nu doet die het ook beneden.
    bedankt voor het meedenken peter.

nog wel 1 opmerking. De lexmark printer op de airport via usb wil ook wel eens raar doe. Dan print die niet, dan alleen halva pagina’s dan doet die er een minuut over. Hebben anderen problemen, met een printer op de usb poort van de airport extreme?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Ross”

gelukt!!!
    ik heb dit keer niet gezocht via de normale printer zoeken maar via IP en dan LDP printer. nu doet die het ook beneden.
    bedankt voor het meedenken peter.

Goed dat je de oplossing (zelf) gevonden hebt en hier terugmeldt voor mensen die hetzelfde probleem hebben.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.