20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

Apart abonnement voor iPad 3G

Dag Apple-lovers,

ook ik heb de iPad 2 besteld… Aanbetaling doen en de 25e ga ik aan de slag… Ik wil graag een 3G hebben om in de trein te kunnen werken. Als ik een dubbele SIM-kaart wil, dan kan dat wel, maar dan ben ik op mijn telefoon niet meer bereikbaar. Dat wil ik niet. Ik moet dus een apart abonnement voor veel dataverkeer afsluiten. Kan iemand me een tip geven? T-Mobile liever niet, ik heb slecht bereik via hun netwerk.

Groeten, Teun

Bijdrager
    mymac

Ergens hier op OMT zag ik een tijdje terug langskomen dat een duosim wel gewoon werkt. iPad eerst aanmelden en daarna je telefoon. Kan je bellen met je tel, en internetten met je iPad.

Bijdrager
    Lapdog

Handige tip mymac!!!

Bijdrager
    Raddie

Bieden de NS niet in steeds meer treinen wifi?

Bijdrager
    MrPinda95

Ik zou het iPad abbo van Vodafone nemen, 20 euro p/m voor 500mb of 30 euro p/m voor 2 gb.
    Het voordeel tov KPN is dat je geen extra kosten hebt als je over je bundel heen gaat, de snelheid word alleen verlaagd naar 128 kb/s.

Bijdrager
    Chorro

@Mymac: Ja klopt, het kan wel maar ik vertrouw het voor geen meter. Wat je dan moet doen is je mobiele data en 3G op je iPhone uitzetten, zodat hij alleen nog maar het gsmnetwerk oppikt. Ik vertrouw het alleen niet omdat dat volgens mij voor T-Mobile heel makkelijk te achterhalen is.

Bijdrager
    pim939

weet iemand of je ook prepaid hebt en of je dat ook in het buitenland kunt gebruiken???

Bijdrager
    Chorro

Er bestaan prepaid datapakketten, bij T-Mobile weet ik dat zeker (dat werd mij verteld toen ik ze aan de telefoon had) en zowel prepaid als abonnement zijn niet in het buitenland te gebruiken met de iPad (vanwege een europese wetgeving waar ze aan moesten voldoen)

Bron over prepaidpakketten voor iPad

Bron over datagebruik in het buitenland (Onder “Waarom kan ik geen gebruik maken van internet in het buitenland?”)

Bijdrager
    boerke

Zag bij de AH bonus aanbieding een pre-paid Data micro-sim voor tablets,
    haal je gewoon 10 van die simmetjes ben je weer voor een tijdje klaar.

Bijdrager
    Chorro

Dankje voor de tip!

Op het KPN netwerk het 3G op voor 2,95 incl. 5 euro tegoed. Morgen ff halen, voor die 2,95 kun je ook geen spijt krijgen.

Ben wel benieuwd wat dat per MB kost.

EDIT: Valt me ook reuze mee.

Bij 10 euro opwaarderen, krijg je 20 euro tegoed wat gelijk staat aan 133 MB.

Nadeel is wel dat de snelheid niet bijster hoog is. Max. 3,6 MB/sec.

Bijdrager
    TinMachine

OK, als ik het goed begrijp krijg ik bij AH voor €20 266 MB en bij Vodafone 500 MB, met als nadeel dat je aan een abonnement vast zit. Ik heb nog geen iPad en weet bij God niet hoeveel data ik heb binnengehaald na een paar uur internetten. Is er een manier om daar thuis achter te komen (ik heb een MB Pro, via WiFi, voor zover dat relevant is)

Groeten en dank aan iedereen voor de reacties!

Bijdrager
    Chorro

@TinMachine: Ik weet niet of je bedoelt dat je 20 euro betaald of met 20 euro tegoed. Maar hier zie je het tabel waar het staat uitgelegd.

En je kunt op je Mac heel simpel zien wat je gebruikt. Download iStat Pro voor je Dashboard. Daar zie je bij netwerk precies hoeveel MB je hebt binnengehaald en hebt verzonden. Je moet zelf alleen even de tijd bijhouden zodat je weet hoeveel een uurtje kost.

Die teller reset zich overigens als je je inlogt op Mac OS X. Dus als je je Mac opstart dan staat de teller op 0.

Bijdrager
    boerke

of menumeters

http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/

die reset niet.

En haal gewoon ff zo’n AH dingetje,
    dan kan je gelijk voor 2,95 online gaan bij aflevering van je Ipad,
    zonder aan een verplicht (duur) abo vast te zitten.
    bevalt het niet gooi je de sim gewoon weg.

Misschien kan je ook wat verder speuren naar complete telefoon-aanbiedingen,
    want voor 20 euro per maand moet je volgens mij ook wel ergens een
    android-telefoon met belminuten en databundel kunnen vinden.
    (heb zelf 5 maanden geleden ook voor deze reden een abo afgesloten,
    waardoor ik voor 7,50 per maand kan bellen&sms’en en
    onbeperkt (t-mobile) internetten,
    de telefoon (X10 mini pro) vond dochterlief erg interessant)

Bijdrager
    Chorro

Het is in dit geval juist makkelijk dat hij reset, dan hoef je niet zelf te rekenen. Enkel na een uurtje kijken naar de teller.

Bijdrager
    boerke

Misschien is dit wat:
    Klik

Vodafone data abo voor 2 jaar, inclusief ipad 3G oud model.
    1e jaar 360 euro abo, 2e jaar 600.

De iPad verkoop je gelijk door (nieuw in doos, nog gesealed) en levert dan zo’n
    400/450 euro op,
    waardoor jij over die 2 jaar voor < 25 euro per maand klaar bent
    voor het duurste en snelste abo van vodafone.
    (28.8 Mbps / 10 Gb limiet)

met wat verder speuren vind je het vast nog wel voor minder

Bijdrager
    TinMachine

Dank je wel! Ik kies denk ik voor de optie om een Simmetje bij Appie te halen en dan zien we wel. Zit ik nergens aan vast, en we zien wel. Als het te veel wordt, sluit ik gewoon een abonnement af.

Dank je wel voor de reacties!

Bijdrager
    TinMachine

Nou, ik heb inmiddels de iPad2 en het SIMetje van Appie. Staat er vrolijk dat je een aantal handige nummers kunt bellen om bijvoorbeeld je tegoed op te vragen. Hoe doe je dat dan? Ik gebruik Skype en die plant overal automatisch +31 voor, wat is handig?

Bijdrager
    Chorro

De iPad kan in die zin niet bellen. Ik heb nu dat SIMkaartje erin zitten van AH en daar staat ook expliciet bij dat je op een iPad geen status van het beltegoed kan opvragen.

Bijdrager
    pim939

ik heb net een abo afgesloten van vodafone. hij is nu in de aanbieding bij de phone house:lol:

Bijdrager
    Doo.

@Boerke, bedankt voor je tip! Ga dat even uitpluizen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.